Flexers knappen tuin op voor alleenstaande moeder

26-05-2020

Als alleenstaande moeder met vier kleine kinderen heb je je handen best vol. Helemaal als niet alles in je leven even vlekkeloos verloopt, je een roerig verleden hebt, beperkte financiën en een beperkt netwerk.  De wereld is in lockdown, maar de problemen helaas niet… De hulp ‘achter de voordeur’ is misschien nu zelfs wel harder nodig. Mensen leven geïsoleerd, zijn nog meer op zichzelf aangewezen en missen sociale contacten. Als dan je tuin ook nog volstaat met troep en onkruid is de gezelligheid en de speelruimte ver te zoeken.

Gelukkig hebben we bij Present een oplossing voor projecten in coronatijd: Klussen met 1,5 meter ertussen! Dus gingen flexers Mieke en Elselie voortvarend aan de slag om de tuin te wieden, te kortwieken en op  te ruimen. De kinderen hielpen ook gezellig mee en stelden allerlei vragen over de natuur. Na een paar uur zag je het resultaat: een opgeruimde en nette tuin, waarin de kinderen weer heerlijk kunnen spelen.

Presentprojecten zijn altijd een combinatie van het uitvoeren van een activiteit of klus en het geven van aandacht aan de bewoner(s). Daar waren we bij Present al wel goed in, en juist in deze tijd kunnen we deze kracht goed benutten.

Dit project kwam tot stand in samenwerking met de wijkcoach van de Gemeente Enschede.