Studentenverenigingen Taste en AEGEE helpen bij Kidsfoundation dag

27-10-2020

Vorige maand – toen het buiten nog warm was – organiseerden Present Enschede en de Jongbloed foundation gezamenlijk een groot kinderfestijn op het Van Heekplein. Alle kinderen uit heel Enschede waren van harte welkom om mee te doen aan dit gratis feest. Present zette studenten in om het feest tot een succes te maken.

Op 13 september konden de kinderen Oud-Hollandse spellen doen, midden op het Van Heekplein. Er werd gehinkeld, blik gegooid en er was ruimte om lekker te stoepkrijten en ballonnen te trappen. Ook kinderen uit de doelgroep van Present waren uitgenodigd om deel te nemen aan deze dag. Kinderen uit situaties waarbij ziekte en armoede een rol spelen.

Twee studentenverenigingen hebben geholpen om de spellen te begeleiden: AEGEE en A.S.V. Taste. Mede door hun inzet kon het feest doorgaan en werd het een daverend succes. Laura Schepers van A.S.V. Taste: ‘Het raakt ons dat je kinderen heel makkelijk veel plezier kan geven. Het is voor ons relatief weinig moeite, maar je geeft kinderen er een enorm mooie dag mee. Dit is mooi om te zien.’

Het was bijzonder om te merken dat zowel de kinderen als de studenten die de spellen hebben begeleid zo genoten hebben. Laura: ‘Ik zie normaal de leden van de vereniging niet echt met kinderen omgaan. Ik vindt het mooi om te zien dat iedereen zo gemakkelijk de knop kan omzetten het zo goed kan vinden met kinderen. Je kunt ook aan beide partijen zien dat ze het naar hun zin hebben.’

Dankzij de inzet van de studenten werd de Jongbloed Kidsfoundationdag een groot succes!

Foto’s: Chantal van der Burgt