Een nieuwe start met een ‘Estafette-project’

07-01-2021

Een alleenstaande moeder vluchtte drie jaar geleden naar een safehouse in verband met huiselijk geweld. Daarna kwam ze naar Enschede toe, waar ze een plek kreeg in de vrouwenopvang van Kadera. Daar werd ze geholpen om een nieuw leven op te bouwen en in december 2020 kreeg ze een eigen woning toegewezen, zodat ze zelfstandig kon gaan wonen. Echter, de woning werd kaal opgeleverd, dus hulp met het bewoonbaar maken van haar nieuwe huis was hard nodig. Helemaal toen bleek dat ze precies in deze periode onverwacht geopereerd moest worden.

Haar hulpverlener van Kadera nam contact op met Present en onze handige flexers zijn een aantal dagen achter elkaar in tweetallen hard aan het werk gegaan om de woning in te richten. In Estafette-vorm, om rekening te kunnen houden met de corona-restricties, werd gesausd, behangen en laminaat gelegd. De hele woning veranderde van een troosteloze en onpersoonlijke plek naar een warm en gezellig onderkomen voor deze mevrouw en haar twee dochters. Een mooie nieuwe start voor haar gezin!

Naast de inzet van vrijwilligers en hulpverlener, werd dit project mede mogelijk gemaakt door Inaday Merken en Patenten. Inaday  is Bronzen Partner van Present Enschede en wil zich als bedrijf inzetten voor de Enschedese samenleving, Door de financiële ondersteuning van deze partner kon dit project op een professionele manier worden georganiseerd en begeleid.