Creatieve flexers fiksen vervallen schutting

30-03-2021

Dat onze flexers gezegend zijn met veel creatieve handigheid blijkt wel weer uit het project dat ze pasgeleden hebben uitgevoerd bij een ouder Enschedees echtpaar. Meneer is licht dementerend en beiden kunnen ze door hun leeftijd niet veel meer. De tuin is er door deze omstandigheden treurig bij komen te liggen en vooral de vervallen schutting was een troosteloos en onverzorgd gezicht. De bewoners stoorden zich eraan, maar hebben helaas zelf geen netwerk of financiële mogelijkheden om het op te lossen. De hulpverlener van Zorg Advies Twente meldde de hulpvraag bij Present aan en er werd een match gemaakt met onze flexers.

Flexers Edgard en Frits staken die dag de handen uit de mouwen om het echtpaar uit de brand te helpen. Met veel creativiteit en hergebruik van oude materialen werd de schutting weer op zijn poten gezet, tot volle tevredenheid en blijdschap van de bewoners. Wat een ander gezicht is dit. Ook de heg werd flink teruggesnoeid, iets wat ook al lang niet gebeurd was. De bewoners kunnen nu genieten van hun privacy en opgeruimde tuin. Iets wat hen van harte is gegund!