Saxion studenten frissen huis op bij alleenwonende man

05-04-2022

Bij Present zijn twee groepen trainees actief van de opleiding Social Work van Hogeschool Saxion. Het zijn trainees uit het eerste jaar, die in totaal 100 uur stage moeten lopen. Projecten doen via Stichting Present is dan natuurlijk ideaal, want iedere week kom je weer in een andere situatie terecht. Op die manier kun je als student alvast het werkveld verkennen waar je straks mee te maken krijgt.

Zo hebben ze onlangs geholpen bij een alleenwonende man. Hij was pas verhuisd en zijn grote wens was om het vergeelde schilderwerk fris wit te hebben, zodat hij zich echt thuis kan voelen in zijn nieuwe huis. De klus was snel klaar, waardoor er meer tijd vrij kwam voor een gesprek en ontmoeting. De studenten zijn erg geïnteresseerd in de personen die ze helpen. Wat dat betreft doen ze de naam van de opleiding Social Work echt eer aan!

De bewoner was erg blij met de komst van de studenten. Hij was dankbaar voor hun inzet en kan gaan genieten van zijn opgefriste huis.