Alleenstaande moeder kan weer prettig wonen

26-04-2022

Voor onze flexgroep is niets te gek. Zelfs voor het schilderen van een trapopgang deinzen ze niet terug. Met de nodige voorzichtigheid gaan ze aan de slag in de woning van Amanda*, een alleenstaande moeder van twee kleine kinderen. Haar woning ziet er netjes uit, maar één ding mist nog: het zou zou zo fijn zijn als de trapopgang nu eindelijk wordt geverfd. Het geeft haar veel onrust. Zelf kan ze de klus niet oppakken vanwege haar gezondheid en een beroep op haar netwerk kan ze niet doen.

Jolanda, haar begeleider van Livio Thuisbegeleiding meldt de hulpvraag daarom aan bij Stichting Present en flexers Ilkay, Basiaan, Ahmad en Klaas komen langs om de klus te klaren. In eerste instantie is Amanda best overdonderd en voelt ze zich wat bezwaard, maar de sfeer is goed en stukje bij beetje gaat de trap er mooier uitzien! Amanda zorgt deze dag voor de koffie met lekkere broodjes, als dank voor de inzet. Ze is heel blij en opgelucht dat haar woning nu eindelijk af is. Ze kan er nu samen met haar kinderen prettig wonen en omdat het nu zo netjes is, zal bij haar de stress afnemen.

Dit project werd mede mogelijk gemaakt door sponsoring van Molenaar. Dit bedrijf is al jarenlang een trouwe MVO-partner van Present.

*Amanda is niet haar echte naam