Actie Zomerpakket

Dit jaar organiseren we als Present Enschede voor de tweede keer de actie Zomerpakket. Veel kwetsbare gezinnen zijn juist in de zomervakantie aan huis gebonden, omdat ze vanwege beperkte financiële middelen niet op vakantie kunnen. Gezinnen die onder druk staan vanwege beperkte financiële middelen en ziekte  willen we graag blij maken door hen een zomerpakket te schenken.

Een zomerpakket is bedoeld om de zomertijd voor gezinnen die het niet breed hebben en voor wie de zomer niet zo’n leuke periode is, nét een beetje zonniger te maken. De zomerpakketten worden samengesteld door (Present)vrijwilligers.

Dit jaar is ons streven om 75 gezinnen blij te maken met een Zomerpakket. Bekijk hieronder hoe je mee kunt doen als hulpverlener, school of donateur.

Voor Hulpverleners:

Aanmelden van een gezin dat een zomerpakket kan gebruiken

• Hulpverleners of andere verwijzers kunnen een (éénouder)gezin met kinderen (tot en met 13 jaar) bij Present aanmelden voor de actie Zomerpakket.
  • Periode: Opgeven kan tot 14 juni 2021, zodat de we de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. Aan het begin van de zomervakantie worden de pakketten bij de ontvangers thuisbezorgd.
  • Persoonlijk contact: de vrijwilligers gaan het zomerpakket in de week van 5 juli t/m 9 juli persoonlijk langs brengen bij het gezin thuis, aan het begin van de zomervakantie. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

Wat vraagt het van jou als hulpverlener?

Je cliënt aanmelden kan via onderstaand formulier. Natuurlijk gaan we vertrouwelijk om met de gegevens. We vragen je om het aanmeldformulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen met de gegevens van de kinderen (jongen/meisje en leeftijd), zodat we er rekening mee kunnen houden in het samenstellen van het pakket.

Concreet

• Aanmelden door jou als hulpverlener kan tot uiterlijk 14 juni 2021
  • In verband met de AVG vragen we je om toestemming aan het gezin te vragen voor het doorgeven van de gegevens;
  • We doen ons best om alle aangemelde gezinnen ook te verrassen met een zomerpakket. Maar beloof jouw cliënten nog niets totdat je van ons hoort dat het doorgaat!
  • Om de actie qua grootte beheersbaar te houden, kunnen alleen gezinnen/alleenstaanden met kinderen  in de basisschoolleeftijd worden aangemeld, in de leeftijd van 4-13 jaar.
  • Na 21 juni  laten we weten welke gezinnen inderdaad een pakket gaan ontvangen en kunnen de samenstellers aan de slag!

Help je mee om de zomer voor zoveel gezinnen een beetje zonniger te maken? We zien je reactie graag tegemoet!

Aanmelden gezin

Voor scholen

Als school kun je meedoen met het inzamelen van speelgoed voor de Zomerpakketten. Wil je als school iets betekenen voor kinderen die niet op vakantie kunnen omdat ze te kampen hebben met ziekte en armoede? Neem dan contact op met Ine ter Horst 06-21985498 / ine.ter.horst@presentenschede.nl

Doneren

Wil je bijdragen aan deze actie? Donaties voor de inhoud van deze pakketten zijn natuurlijk van harte welkom.

• Voor donaties in natura (speelgoed, entreekaartjes, boeken, spelletjes enz) kun je contact op met Ine ter Horst 06-21985498 / ine.ter.horst@presentenschede.nl
  • Je kunt deze actie ook ondersteunen door een gift over te maken. Via onderstaande knop kun je zelf kiezen of je één of meerdere pakketten wilt doneren. Je kunt uiteraard ook je eigen bedrag kiezen. Iedere Euro telt!

Doneren Zomerpakket