Actie Zomerpakket

Dit jaar organiseren we als Present Enschede voor het eerst de actie Zomerpakket. Juist vanwege de corona-crisis zitten meer gezinnen thuis in de zomervakantie, en dat na al een hele lange periode noodgedwongen thuis te hebben gezeten als gezin. Een zomerpakket lijkt juist nu van harte welkom!

Een zomerpakket is bedoeld om de zomertijd voor gezinnen die het niet breed hebben en voor wie de zomer niet zo’n leuke periode is, nét een beetje zonniger te maken. De zomerpakketten worden samengesteld door (Present)vrijwilligers.

Aanmelden van een gezin dat een zomerpakket kan gebruiken

• Hulpverleners of andere verwijzers kunnen een (éénouder)gezin met kinderen (tot en met 13 jaar) bij Present aanmelden voor actie Zomerpakket
  • Periode: Opgeven kan tot 19 juni 2020, zodat de we de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. Aan het begin van de zomervakantie worden de pakketten bij de ontvangers thuisbezorgd.
  • Persoonlijk contact: de vrijwilligers gaan het zomerpakket in de week van 29 juni tot 3 juli persoonlijk langs brengen bij het gezin thuis, aan het begin van de zomervakantie. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

Wat vraagt het van jou als hulpverlener?

Je cliënt aanmelden kan via onderstaand formulier. Natuurlijk gaan we vertrouwelijk om met de gegevens. We vragen je om het aanmeldformulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen met de gegevens van de kinderen (jongen/meisje en leeftijd), zodat we er rekening mee kunnen houden in het samenstellen van het pakket.

Concreet

• Aanmelden door jou als hulpverlener kan tot uiterlijk 19 juni 2020
  • In verband met de AVG vragen we je om toestemming aan het gezin te vragen voor het doorgeven van de gegevens;
  • We doen ons best om alle aangemelde gezinnen ook te verrassen met een zomerpakket. Maar beloof jouw cliënten nog niets totdat je van ons hoort dat het doorgaat!
  • Om de actie qua grootte beheersbaar te houden, kunnen alleen gezinnen/alleenstaanden met kinderen  in de basisschoolleeftijd worden aangemeld, in de leeftijd van 4-13 jaar.
  • Na 22 juni  laten we weten welke gezinnen inderdaad een pakket gaan ontvangen en kunnen de samenstellers aan de slag!

Help je mee om de zomer voor zoveel gezinnen een beetje zonniger te maken? We zien je reactie graag tegemoet!

Ja, ik meld graag het gezin dat ik begeleid aan voor een zomerpakket!

• Naam van het gezin dat graag een zomerpakket ontvangt (alleen voornaam mag ook, als er anders een privacy probleem ontstaat)
  • Wil je hier vermelden waarom je vindt dat dit gezin heel goed een zomerpakket kan gebruiken/verdient?
  • Adres gezin waar zomerpakket bezorgd kan worden (wordt uitsluitend voor deze actie gebruikt)
  • Belangrijk: Vermeld de thuis (in) wonende kinderen allemaal apart in onderstaande invulmogelijkheden. Vermeld of het het een jongen/meisje betreft (naam hoeft niet) en welke leeftijd het kind heeft. Dit helpt ons om het pakket zo goed mogelijk op het gezin af te stemmen.
  • (NB vermeld geslacht en leeftijd)