‘Heel confronterend om armoede van zo dichtbij te zien’

15-10-2019

De leden van de Maranathakerk hebben in hun eigen wijk de handen uit de mouwen gestoken. Onder het motto van ‘Leven met God, elkaar en in de wereld’ heeft de groep een alleenstaande oudere mevrouw geholpen die onder behandeling staat van zorgverlener Aveleijn. Door allerlei vervelende omstandigheden was haar tuin helemaal verwilderd. Door deze problemen was het voor deze Enschedese ook onmogelijk om dit zelf op te lossen.

Gelukkig was de hulpverlener van Aveleijn bekend met Present en had ze deze hulpvraag aan ons doorgegeven. Toen de leden van de Maranathakerk zich bij ons aanmeldden was een match dan ook snel gemaakt. Voortvarend is de enthousiaste groep aan de slag gegaan en in no-time werd de grote tuin helemaal teruggesnoeid en opgeruimd.

‘Het was heel confronterend om armoede van zo dichtbij te zien’, vertelt een van de groepsleden na afloop van het project, ‘Wat me het meest heeft geraakt is dat de hulpontvanger helemaal opbloeide bij het zien van en spelen met een klein kindje.’