LichtpuntjesActie

LichtpuntjesActie Winter 2020/2021

Voor veel mensen is de winterperiode een lastige tijd. Het wordt eerder donker en helemaal gedurende deze periode waarin we beperkt worden door het coronavirus, dreigen mensen te vereenzamen.

Present Enschede organiseert daarom deze winter de LichtpuntjesActie, waarbij vrijwilligers op pad gaan om kwetsbare stadsgenoten een hart onder de riem te steken. Vanaf 1 december tot en met 31 januari willen we zo samen licht verspreiden in donkere tijden.

Hoe deel je een Lichtpuntje uit?

In de actieperiode ben je drie weken lang één keer per week present voor iemand die om welke reden dan ook wel wat bemoediging kan gebruiken. Dit kan op veilige afstand, dus coronaproof.

Het gaat om een klein gebaar, waarin je de ander aandacht geeft, bijvoorbeeld door een kaartje te sturen of  iets kleins langs te brengen, zoals een tekening, een klein presentje, iets lekkers dat je hebt gebakken of iets anders dat je zelf kunt bedenken.

Bij wie komt je Lichtpuntje terecht?

Als vrijwilliger word je verbonden aan een persoon (of gezin) die om goede redenen op dat moment jouw bemoediging goed kan gebruiken. Denk aan ouderen, alleenstaanden, jongeren, maar ook kinderen, ziek en gezond. De buurman of buurvrouw waar je nooit bezoek ziet. Een mevrouw die vaak alleen is, een jonge moeder die alleen voor het runnen van haar gezin staat, een weduwnaar die het eenzaam vindt na het overlijden van zijn vrouw, een jonge man die herstellende is van een burn-out, een vluchteling, een dakloze en ga zo maar door.

Aanmelden

Wil jij je aanmelden als vrijwilliger om drie keer een Lichtpuntje uit te delen?  Klik hier.

Wil jij iemand aandragen voor het ontvangen van een Lichtpuntje? Klik hier.

Doneer

Kun of wil je geen Lichtpuntje uitdelen, maar wil je deze actie wél steunen? Help ons dan met een donatie. Van harte aanbevolen! Klik hier.

De LichtpuntjesActie is een actie van Stichting Present Enschede. Present Enschede is een ANBI-stichting en jouw gift is aftrekbaar bij de belasting.

Meer info of samenwerken?

Neem contact met ons op: 06-21985495 / 06-43833040 of info@presentenschede.nl