Traineeship | Jong Present

Hij is er weer: De Beste Vacature éver: Vanaf 1 januari 2021 hebben we bij Present Enschede weer plaats voor een trainee!

Ben jij tussen de 17 – 28 jaar en wil je je horizon verbreden? Wil je je CV uitbreiden met ontbetaalbare ervaring bij een organisatie die het verschil maakt in Enschede? Meld je aan bij Jong Present, want Present Enschede heeft de Beste Vacature Ever.

Jong Present is dé kans voor jongeren (17-28) om hun horizon te verbreden en hun CV te verrijken. Present is een van de officiële landelijke partners die vanaf dit najaar deze unieke ervaring mogelijk maakt. Dus, ben jij tussen de 17 en 28 jaar? Ben je op zoek naar werk? Volg je een opleiding of juist niet? Dan biedt Jong Present jou een unieke kans!

Jochem Rots deed in 2019 het traineeship bij Present Enschede

Wat ga je doen?

• Projectcoördinatie: Gedurende een half jaar organiseer je voor een groep jongeren meerdere projecten per maand, volgens de werkwijze van Present.
    Een project is een ontmoeting tussen de groep jongeren en een stadsgenoot die problemen heeft. Door een klus uit te voeren in huis of te helpen in een zorginstelling bezorg je kwetsbare mensen een nieuwe start en/of een bijzondere dag in hun leven.
  • Evalueren: na afloop van het project evalueer je met de groep vrijwilligers en de hulpverlener.

Jij

• Bent student of pas afgestudeerd (17 – 28 jaar)
  • Hebt hart voor je medemens
  • Bent flexibel qua inzetbaarheid (avonden, dagdelen, weekenden – in overleg)
  • Hebt een praktische instelling en vindt het leuk om dingen te regelen
  • Bent communicatief vaardig, zowel digitaal als in real life
  • Bent 2 dagen van 6 uur/3 dagen van 4 uur (totaal 12 uur) per week beschikbaar vanaf november 2020 of februari 2021, gedurende een half jaar

Waarom meedoen aan ‘Jong Present’?

• Je wilt je horizon verbreden
  • Je wilt jezelf uitdagen op het gebied van armoedebestrijding en maatschappelijke hulpverlening
  • Je wilt in een speciaal voor jou op maat gemaakt traineeship (incl. cursussen) in korte tijd aan een waardevolle werkervaring bouwen die niet misstaat op je CV.
  • Je wilt aan je professionele netwerk bouwen. Door de vele waardevolle contacten die Present heeft leer je meer over je eigen kwaliteiten.
  • Je wilt je gedurende 6 maanden (voor ca. 12 uur per week) ontwikkelen in een speciaal trainee-programma.
  • Samen met je eigen leercoach laten we je niet alleen je eigen verantwoordelijkheden bepalen, maar ook genoeg afwisseling en je persoonlijke leerdoelen.
  • Met behulp van kundige en ervaren coaches krijg je in een half jaar een mooie kans om echt verschil te maken voor veel kwetsbare mensen. Je komt daarbij in unieke situaties en ontmoet veel bijzondere mensen. Zeg nou zelf, hoe vaak ontmoet je mensen die ondanks heftige tegenslagen toch de moed vinden om opnieuw te beginnen? Echte ontmoetingen met mensen buiten je eigen leefwereld zijn niet voor niets het meest leerzaam
  • Meedoen aan verschillende landelijke trainingen, samen met trainees van andere Present-stichtingen in Nederland, waaronder:
    DISC/SCAN-profiel leren kennen en toepassen • Presenteren voor groepen Basiscursus Present (zijn) • Armoede en schulden in Nederland • Praktisch projectmanagement • Marketing en communicatie: story telling, online communicatie, werving vrijwilligers • Sociaal ondernemerschap (alleen voor het Leiderschapsprogramma) • Uitwisselings- en intervisiebijeenkomst
  • Vergoeding tot €150,- per maand
  • Erkend Europass Certificaat

Ervaringen Jong Present, De Beste Vacature éver

Present Enschede

Stichting Present Enschede activeert vrijwilligers om een ééndaags project uit te voeren in de leefomgeving van iemand die door ziekte, beperkte financiën en een gebrek aan netwerk in de problemen is gekomen. In één dag realiseren vrijwilligers een nieuwe start voor de meest kwetsbare inwoners van Enschede. Deze projecten worden door Present op professionele wijze georganiseerd en gecoördineerd. De stichting is opgericht in 2006 en heeft zich door de jaren heen stevig gevestigd in Enschede. Momenteel organiseert Present Enschede zo’n 150 projecten per jaar en weet daarmee ca. 1.000 vrijwilligers te activeren. Present is onderdeel van een landelijk netwerk van 74 lokale stichtingen.

Wil je je aanmelden? Dat kan hier. Heb je eerst nog een aantal vragen? Neem dan contact op met Marjet Deuten (06-43833041) of Leonie Verloop (0643833040)