Meedoen als bedrijf

Vind je het belangrijk dat jouw bedrijf maatschappelijk betrokken is? En ben je op zoek naar een zinvolle invulling van je MVO beleid? Maak dan eens kennis met de projecten van Present Enschede!

Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best! Maar dat niet alleen. Samen zetten jullie je in voor de lokale samenleving waar jullie bedrijf is gevestigd. Een mooie kans om daadwerkelijk iets te betekenen voor iemand die jullie hulp hard nodig heeft.

Er zijn verschillende manieren om via Present deel te nemen aan het lokale vrijwilligerswerk:
1.         Vrijwilligerswerk
2.         Teamcoaching IKBEN!ZINVOL
3.         Donateur

Vrijwilligerswerk

Ben je op zoek naar een leuke activiteit met een maatschappelijk tintje? Kom dan een dag(deel) klussen bij iemand die het nodig heeft! Samen zetten we ons in voor de lokale samenleving. Tegelijkertijd leren collega’s elkaar ook eens op een andere manier kennen. Teambuilding op zijn best!

Hoe gaat het in zijn werk?

Wekelijks zetten we ons in voor verschillende, uiteenlopende projecten. Vinden jullie het leuk om een woning op te knappen? Gaan jullie graag aan de slag in de tuin? Of gaan jullie liever wandelen met ouderen? Samen kijken we welke activiteit het beste bij jullie past. Jullie geven aan wat jullie willen en wij regelen de rest: we zorgen voor de organisatie, begeleiding en voor de benodigde materialen. Omdat we ons inzetten voor kwetsbare mensen die zelf weinig te besteden hebben, vragen we de bedrijven die meedoen een financiële bijdrage te leveren. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat alles rondom jullie activiteit geregeld is en jullie hulp op de juiste plek terecht komt. Voor een vrijwilligersproject met 5 tot 10 deelnemers vragen we € 500,- (incl. btw). Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Teamcoaching IKBEN!ZINVOL

Is de samenstelling van jullie team onlangs veranderd? Kan de onderlinge samenwerking beter? Of willen jullie het onderlinge teamgevoel versterken? Dan is onze teamcoachingsdag IKBEN!ZINVOL wat voor jullie!

Hoe gaat het in zijn werk?

IKBEN!ZINVOL is een effectieve en duurzame vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Vooraf bepaal je samen met een professionele teamcoach de coachingsdoelstellingen en de exacte invulling van de dag. In de ochtend voert het team een project naar keuze uit in bijzijn van de coach. Na een uitgebreide lunch staat de middag in het teken van reflectie en evaluatie. Door een spiegel voor te houden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking, wordt bevestigd wat goed gaat en worden de ontwikkelingspunten in kaart gebracht. Zowel individueel als in teamverband krijg je  – naast inspiratie  – een concrete set adviezen en vaardigheden mee. Deze worden uitgewerkt in een rapportage, zodat je dit nog eens rustig terug kunt lezen. De kosten van een IKBEN!ZINVOL -traject liggen rond de €3000,-.  De exacte kosten bekijken we per situatie, omdat deze afhangen van je probleemstelling, de specifieke coachingsdoelstellingen en de omvang van je team. Neem contact met ons op voor een persoonlijk gesprek en een offerte op maat.

Meer weten? Bekijk hier een voorbeeld rapportage of maak kennis met onze coaches!

Word donateur

Natuurlijk kun je ons ook helpen met een financiële bijdrage of door sponsoring van producten en/of diensten. Er vinden doorlopend projecten plaats waar geld voor nodig is. Wil je een aantal projecten in jouw buurt sponsoren? Of (tuin)gereedschap doneren? Je bijdrage is meer dan welkom!

Hoe gaat het in zijn werk?

Donateur worden is heel eenvoudig. Je kunt ervoor kiezen om een eenmalige gift te doen, maar het is ook mogelijk om maandelijks een bijdrage te leveren. Vul het formulier in op onze website of neem contact met ons op voor meer informatie over bijvoorbeeld het doneren van gereedschap.

Zij gingen jullie voor

Verschillende bedrijven hebben zich inmiddels ingezet voor Present. Een greep uit hun ervaringen:

Hogeschool Saxion

We hebben dit project als waardevol en zeer bijzonder ervaren. De ontmoeting stond voorop en in onze ogen is dat zeker gelukt. Iedereen had zijn eigen mooie verhalen en deze werden veelvuldig, ook binnen de rest van de organisatie, gedeeld.

ING

Wij hebben dit project als heel leuk ervaren. Deze mensen waren ook enorm dankbaar en vonden het zelf ook erg gezellig. Alles was prima geregeld. Het was heerlijk weer en hebben veel buiten gezeten.Wij hadden het idee dat er wel een klik was met de hulpontvangers.

Bureau Handstand

Ontzettend gaaf om dit gezin iets moois te geven. De dankbaarheid was zo groot, je zag de ogen stralen. Het project was zeer goed door Present voorbereid en georganiseerd en ook de uitvoering verliep perfect.

Kadaster

Heerlijke, in- en ontspannende activiteiten in een prachtige omgeving na een morgen intensief vergaderen.