Kerstpakkettenactie: 250 Enschedeërs blij gemaakt!

22 december 2022

Om precies te zijn: in totaal kunnen 264 Enschedeërs, waarvan 93 kinderen, deze kerst gaan genieten van een kerstpakket. Tussen 12 en 24 december werden namelijk in totaal 155 kerstpakketten uitgedeeld aan kwetsbare inwoners van de stad. De actie was georganiseerd door Stichting Present en had als doelgroep de Enschedeërs die het financieel wat minder hebben en die te kampen hebben met ziekte of een isolement. Juist tijdens de Kerstdagen heeft deze groep het extra moeilijk en is het fijn om hen een hart onder de riem te steken.

Stichting Present wil een brug slaan tussen mensen die willen helpen en mensen die hulp nodig hebben. Deze Kerstpakkettenactie past daar goed bij. Veel organisaties willen juist in deze periode iets geven. Maar hoe weet je wie hulp nodig heeft? Stichting Present heeft dit goed in beeld; via het hulpverlenersnetwerk verzamelde de stichting adressen, waar de pakketten heel goed terecht kwamen.

De kerstpakketten werden door bedrijven, kerken en een vriendengroep samengesteld én uitgedeeld, samen hebben in totaal twaalf organisaties meegedaan. Tijdens de bezorgrondes werd zoveel mogelijk een praatje gemaakt met de bewoner. Immers: een echte ontmoeting met aandacht maakt alles mooier!

Een aantal reacties:

Bezorger – Ik vond het prachtig om de pakketten te mogen bezorgen. Het leverde een aantal mooie en emotionele “voordeur gesprekjes” op.

Bezorger – Het is fijn om te zien bij wie de kerstpakketten terechtkomen en de bewoner ook echt te ontmoeten. Het is soms ook heftig om te zien in welke omstandigheden sommige mensen wonen.

Hulpverlener – Mevrouw is heel erg blij en dankbaar voor het kerstpakket. De inhoud is fantastisch: lekker en nuttig allebei! Hiermee komt ze de feestdagen wel door en het maakt ze een stukje leuker omdat ze alleen is die dagen.

Hulpverlener  – Het kerstpakket was boven verwachting. Allemaal luxe dingen die mijn cliënten zelf niet zouden/kunnen kopen. Heel erg bedankt namens hen.

Met dank aan:

… én alle samenwerkende hulpverleningsorganisaties die hun cliënten hebben opgegeven om een pakket in ontvangst te nemen!