Afscheid van een bevlogen voorzitter

23 november 2018

Na 8 jaar energieke inzet voor de stichting, neemt Diet Boes-Schoonderbeek deze maand afscheid van Present Enschede. Met veel passie heeft ze aan het roer gestaan van onze – nog steeds groeiende – organisatie in Enschede.

Stichting Present Enschede

Stichting Present bestaat ruim 12 jaar in Enschede en organiseert hulp in groepsverband bij kwetsbare mensen in Enschede, die door armoede, ziekte of eenzaamheid in een moeilijke situatie verkeren. Door een woning op te knappen of een tuin op te ruimen helpt de stichting Enschedeërs aan een nieuwe start. Hierin werkt zij samen met hulpverleners die bij deze situaties zijn betrokken. Mensen komen uit hun isolement doordat hun huis er weer netjes uitziet en durven de buren weer uit te nodigen. Door zo’n 750 vrijwilligers in te zetten, kon er in 2017 in 140 situaties een groot verschil worden gemaakt. Present coördineert en organiseert deze inzet door middel van haar professionele werkwijze.

Diet Boes

Naast haar voorzitterschap bij Present, is Diet voorzitter van de Stichting Fonds Bijzondere Noden. Ook heeft ze zich ruim veertig jaar als vrijwilliger ingezet bij de Oranjevereniging Enschede en is ze bestuurslid geweest van de landelijke Oranjebond. Al vele jaren is ze voorzitter van de Stichting Volkskerstzang in Enschede. Tevens is ze van 2002-2010 raadslid geweest voor het CDA. In 2000 is ze koninklijk onderscheiden.

Voor Stichting Present is Diet Boes van grote betekenis geweest als verbinder door haar maatschappelijke betrokkenheid, persoonlijke inbreng en haar vele contacten bij de gemeente, de politiek en in het maatschappelijk veld.

Nieuwe voorzitter

Vanaf 1 november neemt Jan Joosten de voorzittershamer over van Diet. Diet zal als ambassadeur aan Present Enschede verbonden blijven.