Burgemeester ambassadeur Present Enschede

16 februari 2019

Op donderdag 14 februari heeft Burgemeester Onno van Veldhuizen de ambassadeursspeld van Present in ontvangst genomen. Als ambassadeur verbindt hij graag zijn naam aan de stichting.

Al twaalf jaar is Present de verbindende schakel tussen het vrijwilligerspotentieel in de samenleving en de nood die er is in Enschede. De stichting motiveert groepen vrijwilligers om zich een dag of dagdeel in te zetten voor hun kwetsbare stadsgenoten. Samen met professionals uit de hulpverlening wordt door deze projecten een nieuwe start of een onvergetelijke dag gerealiseerd. In 2018 zijn er op deze manier 210 groepen ingezet. Present heeft als doel te stimuleren dat omkijken naar elkaar steeds vanzelfsprekender wordt in Enschede.

‘Wij zijn vereerd dat de burgemeester Present een warm hart toedraagt en zijn naam wil verbinden aan onze stichting. Voor ons is het ambassadeurschap van de burgemeester een onderstreping van het belangrijke verschil dat onze stichting maakt voor de bewoners van Enschede’, aldus Jan Joosten, bestuursvoorzitter van Present Enschede.

Huis aan Huis 15 februari 2019