Burgemeester Van Veldhuizen en Raadslid Meijer bezoeken Present Enschede

27 mei 2021

Hoe gaat het met de Enschedese organisaties in coronatijd? Dat is waar Burgemeester Van Veldhuizen benieuwd naar was. Daarom hebben op zijn verzoek raadsleden diverse organisaties aangedragen om op werkbezoek te gaan. Doel van dit bezoek is te ontdekken hoe zij de coronatijd doorgekomen zijn en wat voor activiteiten ze hebben gedaan.

Present Enschede heeft in het afgelopen jaar veel nieuwe activiteiten en programma’s ontwikkeld en meer vrijwilligers dan ooit hebben een actie of project uitgevoerd via de stichting. Dat is ChristenUnie raadslid Hadassa Meijer niet ontgaan, dus op woensdag 26 mei werden Burgemeester Onno van Veldhuizen en Raadslid van ChristenUnie Hadassa Meijer verwelkomd bij de stichting.

De activiteiten van de stichting kwamen uitgebreid ter sprake. De reguliere klusprojecten, waarbij groepen vrijwilligers de leefomgeving van kwetsbare stadsgenoten opknappen, konden afgelopen jaar niet in dezelfde vorm plaatsvinden. De stichting is echter altijd trouw gebleven aan haar missie: zorgen dat mensen naar elkaar om kunnen blijven zien. Ze heeft gekeken naar wat, ondanks strenge coronaregels, nog wél mogelijk was.

Door inventief te zijn werden er nieuwe vormen bedacht om mensen te helpen om alsnog hun leefomgeving op te knappen. Zo organiseerde Present ‘Estafette-projecten’, waarbij het project werd uitgesmeerd over meerdere dagen, waardoor het bezoekersaantal op het adres beperkt bleef. Daarnaast werden diverse coronaproof uitdeel- en ontmoetingsacties georganiseerd, waarmee vrijwilligers hun kwetsbare stadsgenoten een hart onder de riem hebben gestoken.

[sb-custom-gallery]