Coronahulp in Enschede

20 maart 2020

Er ontstaan allerlei initiatieven in de stad van mensen die hulp willen bieden in coronatijd.

Present blijft doen waar ze goed in is: groepen vrijwilligers inzetten bij mensen die geen andere mogelijkheden hebben. Op een aangepaste manier, de vrijwilligers gaan apart van elkaar op pad, maar doen dat wel samen als groep. Bijvoorbeeld om de beurt iemands hondje uitlaten, of om de beurt voor iemand koken.

Daarnaast willen we je wijzen op:

• #nietalleen: een platform waarop organisaties met vrijwilligers worden gekoppeld aan hulpvragen, waarbij Present ook is aangesloten.
  • Enschede helpt: een blog van Uit in Enschede over allerlei sociale intiatieven in Enschede
  • Enschede samen sterk: een pagina van Uit in Enschede, waar in de breedste zin van het woord initiatieven worden opgesomd om het leven in aangepaste vorm doorgang te kunnen laten vinden.
  • Alifa welzijn senioren: boodschappendienst en andere hulp door vrijwilligers voor senioren.
  • We helpen: een reeds lang bestaand platform waar je zelf hulp kunt aanbieden en hulp kunt vragen.
  • Enschede helpt: een groep jongeren die nu niets te doen heeft en daarom vrijwilligers aan hulpvragers wil koppelen.