Partnerschap Jongbloed Foundation en Stichting Present

21 september 2020

Enschede – Maandag 14 september zijn de Jongbloed Foundation en Stichting Present Enschede een partnerschap aangegaan. Beide organisaties hebben hart voor kinderen en ouders in Enschede die in moeilijke omstandigheden verkeren. De beide stichtingen helpen elkaar zodat er op nog meer plekken in Enschede praktische hulp kan worden geboden en een nieuwe start kan worden gemaakt.

Jongbloed Foundation

De Jongbloed Foundation wil bijdragen aan een leuker, gezonder en beter leven van voornamelijk kinderen (en hun ouders) die in een achterstandspositie verkeren of door een fysieke of psychische reden niet meekomen in het maatschappelijk functioneren. De foundation ondersteunt diverse projecten, onder andere bij de kinderafdeling van het MST, manege Het Roessingh en afgelopen zomer werden er diverse activiteiten georganiseerd op het Van Heekplein om de kinderen in Enschede een leuke dag te bezorgen. “Het is fijn om iets voor een ander te kunnen doen”,  aldus Michael Steenhuis, voorzitter van de Jongbloed Foundation, “we zullen ons als foundation altijd blijven inzetten waar het nodig is.”

Present Enschede

Stichting Present Enschede organiseert hulp in groepsverband bij kwetsbare Enschedeërs. Door een woning op te knappen of een activiteit te doen bij een zorginstelling organiseert de stichting bijzondere ontmoetingen en realiseert zij veelal zelfs een nieuwe start.
Jan Joosten, voorzitter van Present Enschede: “Present hielp vorig jaar 47 gezinnen, waardoor 76 kinderen een nieuwe start konden maken. Het is fantastisch dat de Jongbloed Foundation zich aan Present Enschede wil verbinden. Door samen te werken kunnen we elkaar versterken en nog meer gezinnen bereiken.”

Een nieuwe start voor Enschedese gezinnen, waarbij de nadruk ligt op hulp die gericht is op het welzijn van kinderen

Met dit partnerschap sponsort de Jongbloed Foundation een aantal projecten die worden uitgevoerd bij Enschedese gezinnen. Bij deze gezinnen wordt een groep vrijwilligers ingezet, die in één dag de woning opruimt of de tuin opknapt. Naast dat een opgeruimde woning veel rust geeft en een prettige leefomgeving biedt, helpt het bij het aangaan van sociale contacten, iets dat ook voor de kinderen belangrijk is. In een opgeruimd huis en opgeruimde tuin kun je heerlijk spelen en veelal durven kinderen na afloop van het project weer vriendjes uit te nodigen om bij hen thuis te komen.

Kidsfoundationdag

Op 13 september organiseerden Stichting Present Enschede en de Jongbloed Foundation gezamenlijk de Kidsfoundationdag. Een gezellige spelletjesmiddag voor de Enschedese kinderen. Ook kinderen uit de doelgroep waren hiervoor speciaal uitgenodigd. Beide organisaties kijken terug op een geslaagd festijn, dat in samenwerking met de Zondagsmarkt en studentenverenigingen AEGEE en Taste werd uitgevoerd.