Present betekende in 2019 voor Enschede…

13 januari 2020

735 kwetsbare Enschedeërs geholpen

die te kampen hebben met ziekte, armoede en eenzaamheid
Voor hen organiseerden we ontmoetingen, waarbij hun huis werd opgeknapt, hun tuin werd gesnoeid of met wie een wandeling werd gemaakt of een spelletje werd gedaan. Praktische hulp gecombineerd met oprechte aandacht!

1.021 vrijwilligers

die éénmalig of vaker met hun groep aan de slag gingen
Ze keken wat hun talent was en hebben dit ingezet voor een ander. Collega’s, studenten, kerken, statushouders, flexers, vriendengroepen, scholieren, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze zijn allemaal Present geweest in Enschede.

157 projecten

in gezinnen, bij alleenstaanden en zorginstellingen
Er werden huizen opgeknapt, tuinen gesnoeid en opgeruimd, wandelingen gemaakt en koffie gedronken. Er werd een praatje gemaakt, er werd een arm om een schouder geslagen, er werd warmte gedeeld.

3.748 uren

vrijwillige inzet
Omdat Present rekening houdt met jouw agenda, is het een kwestie van plannen. Zo kun je naast je eigen activiteiten ook ruimte maken voor iemand die hulp nodig heeft.