Present ondersteunt de zorg

23 november 2020

In verband met Covid-19 staat de zorg behoorlijk onder druk. Er is veel ziekte en er moeten extra handelingen plaatsvinden in verband met hygiëne, waardoor de werkdruk toeneemt. Present Enschede is in gesprek gegaan met diverse zorginstellingen en is half november gestart met het inzetten van vrijwilligers bij Zorggroep Manna.

Vrijwilligers helpen met het ondersteunen van de maaltijd en bieden extra aandacht aan de bewoners door een spelletje te doen, iets samen te lezen of een eindje te wandelen. Uiteraard vindt deze inzet zoveel mogelijk plaats op de ‘Present-manier’: vrijwilligers gaan voor een afgebakende periode (minimaal 3 dagdelen, maximaal 6 dagdelen) aan de slag en kiezen zelf datum en tijdstip.

Juist in deze periode is er veel eenzaamheid in de zorginstellingen. Het is waardevol dat er een mogelijkheid is gevonden waarop vrijwilligers zich in kunnen zetten om deze eenzaamheid wat te verlichten.

Er is nog plek voor mensen die zich voor korte tijd willen inzetten. Ben je geïnteresseerd? Aanmelden kan via deze link.

[sb-custom-gallery]