Raadslid Hadassa Meijer lanceert ‘Beeldbellen’ bij Present Enschede

25 januari 2021

Present Enschede lanceert vandaag haar nieuwe actie Beeldbellen. Hadassa Meijer, raadslid van ChristenUnie heeft maandag het eerste beeldbel-gesprek gevoerd met Sigrid*. Sigrid wordt  vanwege een ex-speedverslaving opgevangen en begeleid bij het Leger des Heils. Haar eenzaamheid is groot, helemaal in deze coronatijd, daarom wordt een gezellig gesprek door haar enorm gewaardeerd.

Contact is voor ieder mens enorm belangrijk, maar helemaal voor kwetsbare inwoners van Enschede. Voor iedereen is deze tijd met aangescherpte regels lastig, maar voor mensen die te kampen hebben met ziekte, armoede en eenzaamheid telt dat dubbel. Ze hebben geen netwerk om op terug te vallen en spreken vaak alleen hun hulpverlener, vaak ook alleen via de telefoon. Door op een coronaproof manier deze Beeldbel-actie te organiseren wil de stichting deze mensen bereiken om de eenzaamheid aan te pakken.

Present Enschede koppelt vrijwilligers aan mensen die door hun hulpverleners worden aangedragen. Er vinden drie gesprekken plaats, via Whatsapp, Teams of Skype, maar gewoon bellen kan ook. De stichting heeft gesprekskaarten die gebruikt kunnen worden om het gesprek gaande te houden, maar er kan ook een verhaal worden voorgelezen of een spelletje worden gedaan. Na drie keer bellen stopt het contact, tenzij men contact met elkaar wil blijven houden.

Meer informatie is te vinden op de website van Present: https://stichting.stichtingpresent.nl/enschede.

*De naam Sigrid is gefingeerd vanwege de privacy

[sb-custom-gallery]