Update zakelijke partners van Present

28 mei 2020

Voor bedrijven heeft Present Enschede een prachtig programma ontwikkeld, waarbij bedrijven zich voor één of meerdere jaren verbinden aan Present. Als tegenprestatie voor deze ondersteuning organiseert Present voor de partners een project, waarbij het personeel zich kan inzetten in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen en teambuilding. Meer informatie over onze partnerprogramma’s vind je hier

Molenaar verzekeringen hypotheken pensioenen is Bronzen Partner van Present Enschede en wil zich als bedrijf inzetten voor de Enschedese samenleving, in het bijzonder voor alleenstaande moeders. Door de financiële ondersteuning van dit bedrijf, kon in januari (voordat we te maken kregen met de coronarestricties) een project bij een jonge moeder op een professionele manier worden georganiseerd en begeleid.
In februari werd Rabobank Enschede-Haaksbergen Zilveren Partner van Present Enschede. Bij een zilveren partnerschap worden twee projecten voor het personeel georganiseerd. Door de coronatijd zijn deze uitgesteld, maar twee enthousiaste medewerkers hebben meegedaan aan de Fruitactie die we organiseerden om kwetsbare Enschedeërs een hart onder de riem te steken.
Ook Gouden Partner Xsens heeft met 10 vrijwilligers meegeholpen met het uitdelen van fruit aan kwetsbare Enschedeërs. Zo zijn ze langsgeweest bij De Cypressenhof en 26 individuele adressen van mensen die begeleiding krijgen van TriviumMeulenbeltZorg. Een van de collega’s vertelt: ‘Tijdens het rondbrengen zag ik hoe blij sommige mensen waren met het gebaar, het idee dat iemand aan ze dacht in deze tijden was voor sommige mensen duidelijk een steuntje in de rug die ze nodig hadden. Het was bijzonder omdat het voor ons Xsens team de eerste keer in weken was dat we elkaar ‘live’ zagen’

Omdat we bij Present goed zijn in het organiseren van groepsprojecten van één dag zijn we blij dat vanaf 1 juni de restricties versoepeld worden. Het RIVM heeft ons aangemoedigd om onze werkzaamheden/projecten weer op te gaan pakken, rekening houdend met de restricties die er nog wél zijn. Zo zijn onze ‘Estafette-projecten’ ontstaan, waarin een groep in tijdsblokken een tuin opknapt.