Welkom nieuwe partner: Bloemenboetiek Stadsveld

7 juni 2021

Present Enschede mag wederom een nieuwe partner verwelkomen! Vanochtend hebben eigenaressen Marleen Henke en Monique Enting van Bloemenboetiek Stadsveld het certificaat Maatschappelijk Betrokken Ondernemer in ontvangst mogen nemen. Heel toepasselijk kiezen zij voor een partnerschap in natura: iedere week schenken zij een boeket bloemen aan een hulpontvanger bij wie de stichting de afgelopen week een project heeft uitgevoerd.

‘We willen zoveel mogelijk mensen bereiken, want we gunnen iedereen wel een bloemetje’ vertelt Monique. ‘Ook de mensen die in moeilijke omstandigheden zitten en zelf een boeketje niet kunnen betalen. Via Present weten we dat de bloemen op de goede plek terecht komen.’ Collega Marleen beaamt dit en vult aan: ‘We vinden het leuk om iets weg te geven dat echt bij ons past!’

De twee vriendinnen zijn in 2019 gestart met Bloemenboetiek Stadsveld en hebben naast een hart voor bloemen ook een groot maatschappelijk hart. Toen een van de coördinatoren een bezoek bracht in de winkel om bloemen te komen, ontstond een spontaan gesprek over Present en de mogelijkheden die er zijn voor bedrijven om mee te doen. Naar aanleiding daarvan besloten Monique en Marleen dezelfde week nog dat ze graag mee wilden doen en het partnerschap was een feit.

Present Enschede heeft verschillende pakketten waarbij bedrijven zich kunnen verbinden aan de missie van de stichting: een brug slaan tussen mensen die willen geven en mensen die hulp nodig hebben. Door de stichting met menskracht, financieel én/of in natura te ondersteunen, biedt Present  bedrijven de mogelijkheid om concreet invulling geven aan hun MVO-beleid. Present faciliteert de coördinatie, wat bedrijven veel werk uit handen neemt. Meer informatie is te vinden op https://stichting.stichtingpresent.nl/enschede/meedoen-als/bedrijf/

Afgelopen zaterdag kon het eerste boeketje al worden uitgereikt aan een van de adressen waar die dag een project heeft plaatsgevonden in het kader van de Projectenmarathon die Present Enschede momenteel organiseert.

Oproepje:
Lijkt je het leuk om 1 x per maand dit boeketje op te halen en weg te brengen en iemand blij te maken? Neem dan contact op met Present Enschede en kom onze bloemenbrigade versterken ????
Check hier de vacature

[sb-custom-gallery]