Welkom trainee Eva Monsma

26 oktober 2020

Vorige week is Eva Monsma bij Present Enschede gestart als trainee. Eva gaat aan de slag als projectcoördinator voor o.a. de LichtpuntjesActie. Daarnaast zal ze ook groepen vrijwilligers aan passende hulpvragen gaan matchen en projecten gaan begeleiden. Ze is vol enthousiasme aan de slag gegaan en we wensen Eva veel succes en plezier bij haar werkzaamheden voor Present Enschede!

Hieronder stelt ze zichzelf voor:

Hallo allemaal!

Mijn naam is Eva Monsma, ik ben 20 jaar oud en ben woonachtig in Enschede. Momenteel studeer ik Rechten aan de hogeschool Windesheim in Zwolle. Daarnaast ben ik sinds oktober met trots één van de nieuwe trainees binnen de stichting!

Ik zal de komende paar maanden helpen met het organiseren van verschillende projecten. Daarbij zal ik ook verantwoordelijk zijn voor het voorbereiden, matchen en begeleiden van de projecten.

Ik ben via een familielid terecht gekomen bij de stichting. Toen ik de vacature voor een traineeship voorbij zag komen sprak mij dat meteen aan. De stichting en het bijbehorende traineeship is een manier om mijzelf te kunnen uitdagen en echt verschil te maken voor kwetsbare personen. Veel mensen weten wel dat er armoede en eenzaamheid is maar weten niet precies wat het is. Ik hoop daar tijdens het traineeship wat meer achter te komen en mij in te kunnen zetten voor deze kwetsbare mensen. Daarnaast verheug ik mij erop om nieuwe mensen te leren kennen en van hen te kunnen leren. Het team waarin ik terecht gekomen ben ontving mij met open armen, wat voelde als een warm welkom. Dat is een fijne start.

Groetjes, Eva