Present voor vluchtelingen

Op dit moment hebben we in Enschede te maken met de vluchtelingen die in de Noodopvang wonen en tevens is er een vluchtelingenstroom aan het ontstaan van mensen uit Oekraïne. Allemaal zoeken ze een veilig onderkomen in ons land en onze stad Enschede.

Present Enschede wil graag helpen om deze vluchtelingen een warm welkom te bieden in onze stad. Zowel voor de nieuwkomer als voor inwoners van Enschede zal dat ongetwijfeld een bijzondere – en we hopen een verrijkende – ervaring zijn. Bij Present staan ontmoetingen altijd centraal, dus dat is ook wat we willen gaan organiseren:

Ontmoetingsproject

Wil jij je met je groep éénmalig inzetten en een aantal vluchtelingen ontmoeten door middel van een activiteit? Present organiseert dat graag. Dat kan zijn door middel van een spelletje, bijvoorbeeld een potje kaarten of een ander spelletje, samen koffiedrinken of een andere ontmoetingsactiviteit. Meld je hieronder aan met een datum en reservedatum en geef aan wat je graag wilt doen. We zullen dit afstemmen met onze contactpersonen en nemen contact met je op over de mogelijkheden.

Aanmelden ontmoetingsproject

Meet&Eat op vrijdag 13 mei 2022

Twee nieuwkomers komen als gast bij jou thuis eten, je haalt ze zelf op bij Vliegveld Twenthe. Samen eten verbindt en op een ontspannen manier kun je elkaar wat beter leren kennen. Je mag een uitgebreide maaltijd koken, of misschien wel juist Hollandse kost. De eerste Meet&Eat avond organiseren we op vrijdag 13 mei 2022. Aanmelden hiervoor is niet meer mogelijk.

Aanmelden Meet&Eat

Meet&Walk

Samen met één van de bewoners van Hangar 18 drink je een kopje koffie of maak je een wandeling, terwijl je van de omgeving geniet! Dat kan door de stad zijn of juist door de natuur. Neem een thermoskan met koffie of thee met iets lekkers mee en ontdek samen de omgeving. De aanmeldingen voor deze activiteiten lopen via M-pact onder de naam ‘Groet en ontmoet’.

Aanmelden Meet&Walk