Programma’s

Bij Present Enschede vinden we het belangrijk dat al onze trainees zelf ervaren wat er bij onze projecten gebeurt. Bij de introductie ga je daarom zelf meedoen aan een project bij een stadsgenoot die door omstandigheden in de problemen is geraakt. Zo word je direct aan het begin van jouw traineeship al betrokken bij het hart van onze organisatie.

Leiderschap Programma

Het ontwikkelen van vaardigheden om jezelf te ontwikkelen als ‘sociale ZZP-er’ of sociaal ondernemer. Wat komt er kijken bij het aansturen van een stichting? Hoe kom je aan vrijwilligers en ga je met hen om? Hoe motiveer je mensen om met jouw idee mee te doen?

Dit programma bevat o.a. de volgende onderdelen:

• Het maken van een matches tussen groepen vrijwilligers en hulpvragen
  • Meewerken in de organisatie van Present Enschede
  • Meedenken in communicatie, presentaties geven, fondsenwerving, marketing, events
  • Tenminste 30 andere jongeren mobiliseren voor een Presentproject

Manager Programma

Het ontwikkelen van vaardigheden die horen bij het operationeel houden van een stichting. Je werkt mee in de Present-organisatie door het ondersteunen van de coördinator.

Dit programma bevat o.a. de volgende onderdelen:

• Het begeleiden van projecten
  • Meewerken aan de voorbereiding van een netwerkbezoek (bijv. bij een bedrijf, maatschappelijke organisatie of woningcorporatie)
  • Administratieve ondersteuning
  • Nieuwsbrief verzorgen
  • Tenminste 10 andere jongeren mobiliseren voor een Presentproject

Projectleider Programma

Het ontwikkelen van vaardigheden zoals samenwerken, meedoen aan sociale activiteiten, afspraken maken en het aansturen van vrijwilligers.

Het projectleider programma bevat o.a. de volgende onderdelen:

• Projecten uitvoeren
  • Projecten organiseren
  • Projecten voorbereiden en begeleiden

Bij Present vinden we het belangrijk dat je doet waar je goed in bent. Ook jouw eigen inbreng en doelen nemen we graag mee in de invulling van het programma van je keuze.