Verhalen

55 Collega’s van Mazars steken de handen uit de mouwen door heel Enschede

Ze hebben er patent op bij Mazars: ieder jaar tijdens hun jaarlijkse Mazars Community Day is het zonnig en warm weer! Deze dag trokken ze dus de korte broek aan naar kantoor voor de aftrap van deze landelijke actiedag van Mazars om zich vervolgens gewapend met flesjes water te begeven naar de projectlocaties. Op 11 verschillende plekken in Enschede hebben de collega’s zich ingezet om tuinen op te knappen, muren te sauzen en zelfs schuttingen te plaatsen. Ook werden er stapels pannenkoeken gebakken en gewandeld met bewoners uit diverse zorginstellingen.

De hulp en extra aandacht werd door de diverse adressen enorm gewaardeerd. Sommige bewoners pinkten zelfs een traantje weg toen ze zagen hoe mooi hun woning of tuin was geworden. Ook de bewoners van de zorginstellingen vonden het fijn dat er nu extra veel mensen naar buiten konden voor een wandeling. En ook de pannenkoeken die gebakken werden werden met smaak gegeten!

Mazars zet zich bewust in voor de samenleving omdat ze het belangrijk vinden om iets te betekenen voor anderen. Dat het bovendien enorm mooi is om dit in groepsvorm te doen, waarbij je mensen ontmoet die je anders misschien niet zo snel tegen zou komen, geeft de projectdag extra diepgang. Je leert je collega’s kennen op een andere manier.

I.s.m. Stichting Zon, Stichting De Viermarken, Livio, De Wonne, StopArmoede053, InteraktContour, DeTwentscheZorgcentra, Aveleijn, Arbe Dienstverlening, Ambiq

Foto’s: Chantal van der Burgt en Tonnie Nieuwenhuizen