Traineeship Jong Present

Jong Present maakt jouw CV compleet

Jong Present is het traineeship dat Present Enschede aanbiedt in het kader van Maatschappelijke Diensttijd. Present biedt je de kans om je horizon te verbreden en jezelf uit te dagen op het gebied van armoedebestrijding en maatschappelijke hulpverlening. Je doet in korte tijd kostbare en relevante werkervaring op, die niet zal misstaan op je CV. Je bouwt aan je professionele netwerk, je zult waardevolle contacten opdoen en je gaat je eigen kwaliteiten en talenten ontdekken of verder ontwikkelen.

• Vanaf 4 februari – 2 augustus 2019 of vanaf 6 mei 2019 – 1 november 2019
  • 12 uur per week
  • Keuze uit drie programma’s (Leiderschap, Manager, Projectleider) inclusief coaching en training, gericht op jouw persoonlijke ontwikkeling
  • Professionele (landelijke) trainingen met andere trainees
  • Vergoeding €150,- per maand

Jij

• Bent student of pas afgestudeerd (18 – 30 jaar)
  • Hebt hart voor je medemens
  • Bent flexibel qua inzetbaarheid (avonden, dagdelen, weekenden – in overleg)
  • Hebt een praktische instelling en vindt het leuk om dingen te regelen
  • Vindt het leuk om je netwerk te mobiliseren
  • Bent communicatief vaardig, zowel digitaal als in real life

Wat ga je doen?

Present biedt je de keuze uit drie verschillende programma’s. Bekijk ze hier. Daarnaast wordt je aangemeld bij de Present Academie, het landelijke opleidingsinstituut van Present. Samen met studenten uit heel Nederland krijg je de kans om diverse vaardigheden (verder) te ontwikkelen.

Present Enschede

Stichting Present Enschede activeert vrijwilligers om een ééndaags project uit te voeren in de leefomgeving van iemand die door ziekte, beperkte financiën en een gebrek aan netwerk in de problemen is gekomen. In één dag realiseren vrijwilligers een nieuwe start voor de meest kwetsbare inwoners van Enschede. Deze projecten worden door Present op professionele wijze georganiseerd en gecoördineerd. De stichting is opgericht in 2006 en heeft zich door de jaren heen stevig gevestigd in Enschede. Momenteel organiseert Present Enschede zo’n 140 projecten per jaar en weet daarmee ca. 750 vrijwilligers te activeren. Present is onderdeel van een landelijk netwerk van 80 lokale stichtingen.