Verhalen

Eten&Weten 2022 succesvol

Ieder jaar nodigt Stichting Present alle Enschedese studie- en studentenverenigingen uit om samen te eten en ervaringen uit te wisselen over het werk van Stichting Present. Present kan verenigingen namelijk goed helpen om zich op allerlei creatieve manieren in te zetten in de Enschedese samenleving.

Woensdag 12 oktober hebben we samen met 19 studenten, afkomstig van 10 verschillende verenigingen een overheerlijke stamppot gegeten met appelcrumble en roomijs als toetje.

De maaltijd startte met een nieuw fenomeen, namelijk een rondje ‘Sociaal Opscheppen’: je stelt jezelf voor en noemt jouw unieke talent. Vervolgens vraag je aan een ander of je eten voor hem/haar mag opscheppen. Daarna is diegene aan de beurt om op te scheppen. Dit is gelijk al een goed voorbeeld van de uitgangspunten van Stichting Present: een ander helpen en doen waar je goed in bent. Het zorgde dan ook voor mooie onderlinge gesprekken en gezelligheid.

Natuurlijk was er ook informatie over hoe je je als vereniging via Stichting Present kunt inzetten. Er werd met elkaar gebrainstormd en na ruim een uur uitwisseling, ontmoeting en lekker eten vertrokken de studenten weer huiswaarts. Maar niet zonder nog een goodiebag met info en lekkers meegenomen te hebben.

Het was een waardevolle avond met betrokken studenten en we kijken uit naar de acties die hieruit voortkomen!

Een nieuwtje dat we alvast kunnen noemen is dat we dit jaar een Present-bokaal gaan uitreiken aan de studie- en studentenvereniging die het meeste vrijwilligersuren heeft gemaakt. Iedere vereniging doet automatisch mee aan de Present-competitie. De eerste aanmeldingen komen al binnen! Wil je ook meedoen? Via onze website kun je je met je groep aanmelden.