Verhalen

Flexgroep helpt bij De Wonne Glanerbrug

Zou het vriezen of zou het dooien? Vrijdag regende en sneeuwde het nog, maar op deze zaterdag in maart was het prachtig zonnig weer en kon de geplande klusdag bij De Wonne in Glanerbrug tóch doorgaan.

De Presentflexers hebben bij deze opvanglocatie geholpen met het uitvoeren van allerlei praktische klussen, waar de medewerkers van De Wonne naast hun werk en dagelijkse taken niet aan toe komen. Zeven flexvrijwilligers hebben geholpen om de tuin te snoeien en voorjaarsklaar te maken, er werden ramen gewassen en er werd gesausd. Voor de inwendige mens werd goed gezorgd in de vorm van een heerlijke lunch.

Na afloop vertelt een van de flexers: “Ik vond het een bijzonder project met fijne lieve mensen. Ik had een voldaan gevoel toen ik thuis was.” De medewerkers van de Wonne reageren: “Wat een mooi begin van het buitenseizoen en we genieten nu al van een tuin die er netjes bij ligt! Een diepe buiging voor de vrijwilligers en heel erg bedankt!”

Onze flexgroep bestaat uit zo’n dertig enthousiaste vrijwilligers die iedere maand een uitnodiging krijgen om aan een (of voor de super-enthousiastelingen meerdere) projecten mee te doen. Op die manier vindt ieder project in een andere samenstelling plaats. Meer info over onze flexgroep vind je hier.

Fotograaf Tonnie Nieuwenhuizen maakte prachtige foto’s van deze klushulpdag, geniet hieronder van de mooie beelden!