Verhalen

Heel Stevenfenne gaat Sociaal Tuinieren

Wat was het een feest, het Sociaal Tuinieren Festival in Stevenfenne. In drie dagen hebben zo’n 75 vrijwilligers 13 tuinen opgeknapt naar duurzame, onderhouds- en eco-vriendelijke tuinen. Er was ontmoeting, plezier en de tuinen zijn prachtig geworden. We zijn trots op alle vrijwilligers, van jong tot oud, die zich hebben ingezet om er samen iets moois van te maken. Het onderhoud zal door de buurtbewoners zelf worden gedaan, met gereedschappen uit de gereedschapskast die op het schoolplein van CBS de Koning wordt gemaakt.

Kartrekkers van het Sociaal Tuinieren Festival waren Stichting Present samen met SVEN Incluzio en Stichting Surplus. Ook de jongeren van Zone.College en Het Stedelijk Diekman en de kinderen van CBS de Koning hebben meegeholpen met uitgraven, bemesten en het opnieuw aanplanten van groen. Viridi hoveniers maakte een tuinontwerp. Bij Speeltuin Stevenfenne werd een afsluitende barbecue gehouden. Financiële ondersteuning kwam vanuit het Oranjefonds, Provincie Overijssel en Wijkraad Stadsveld.

Op vrijdag 10 december vindt er van 9.30 uur tot 16.00 uur een Sociaal Tuinieren onderhoudsdag plaats in Stevenfenne. Onder het genot van een koffie/thee en een lunch tussen de middag kunnen vrijwilligers aan de slag om een aantal tuinen te snoeien en onkruidvrij te maken. Het belooft een dag met veel gezelligheid en samenwerking te worden.

Opgeven kan via SociaalTuinierenEnschede@gmail.com