Meet & Connect

17-04-2019

PRESENT MAAKT DE VERBINDING!

Stel je eens voor dat je in een voor jou onbekend land bent zonder vrienden en familie. Je spreekt de taal niet, je kent de gebruiken en cultuur niet en je wilt graag nieuwe mensen leren kennen.

Dat is wat veel nieuwkomers meemaken… dagelijks. Hoe kunnen zij zich thuis gaan voelen? Natuurlijk kunnen deze mensen dingen zelf oppakken, bijvoorbeeld door het leren van de Nederlandse taal. Maar contact leggen is best moeilijk als je nog veel moet leren.

Gelukkig zijn er mensen die deze groep ‘nieuwkomers’ graag helpt. Present belooft dat jouw inzet het verschil gaat maken voor de
nieuwe inwoners van de gemeente Epe. Dit vanuit de overtuiging dat ieder mens bekenden nodig heeft om zich thuis te gaan voelen.

Meet & Connect

Met het project ‘Meet&Connect’ willen we een vriendschappelijke verbinding tot stand brengen tussen Nederlanders en nieuwkomers. Concreet betekent dit dat we inwoners uit Epe, Vaassen, Emst en Oene in contact brengen met nieuwkomers. Voor de periode van een jaar spreek je samen regelmatig af om elkaar te ontmoeten of iets te ondernemen. Het contact is op basis van gelijkwaardigheid. Tijdens dit jaar word je ondersteund door Present Epe-Heerde.

Wil je je aanmelden? Stuur een e-mail naar info@presentepe-heerde.nl