Syrische bruiloft

16-10-2018

Tijdens een Klets&Koek bijeenkomst deelden vrouwen verhalen over hun huwelijksdag. Eén van die vrouwen vertelde toen dat zij op hun vlucht niets mee mochten nemen, dus ook geen trouwfoto’s. Zij was hier nog steeds erg verdrietig om. Bij de vrijwilligers ontstond toen het idee om nieuwe ‘trouwfoto’s’ te laten maken! In het diepste geheim werd er van alles bedacht en voorbereid en van het één kwam het ander….

Bij het betreffende gezin komt regelmatig iemand wiens zus nog een mooie trouwjapon had hangen. Ook had zij een zus die bruidsfotografe is. Kon niet mooier! De Syrische vriendinnen werden erbij betrokken en ongeveer een week voordat het moest gaan gebeuren, werd het gezin met dit idee verrast. Ze vonden het geweldig!

Op een zonnige zaterdagochtend waren er allerlei vrijwilligers bij het gezin thuis: iemand deed de make-up, een ander stak het haar mooi op. Ook de vier kinderen  zagen er mooi uit. Nadat iedereen er was, zijn er foto’s gemaakt van het echtpaar en van het hele gezin. Daarna was er een overvloed aan taart en broodjes en werd er door de Syrische vriendinnen prachtig gedanst. Voor iedereen een bijzondere ervaring!