Zomerpakkettenactie 2020

25-05-2020

Omdat veel kinderen deze zomer waarschijnlijk niet op vakantie kunnen, zullen zij zich thuis moeten vermaken. De meeste kinderen zijn in de gelukkige omstandigheid dat ze een lekkere tuin hebben of ouders die wat leuks voor ze kunnen kopen of ze mee op een uitje kunnen nemen. Maar er zijn in Epe en Heerde ook veel kinderen waarvan de ouders het niet zo breed hebben en die deze kansen niet krijgen. Voor hen starten we deze actie.

Wat gaan we doen:

Komende zomer willen we met uw hulp graag zoveel mogelijk pakketten weggeven aan gezinnen voor wie de zomer niet zo zonnig is! Hiermee leggen we verbindingen tussen mensen die iets kunnen geven en mensen die daarmee geholpen zijn. De gezinnen die een zomerpakket ontvangen zijn niet in de gelegenheid om met vakantie te gaan om financiële redenen of vanwege de coronacrisis. U kunt een zomerpakket samenstellen met uw gezin, een groep of alleen.

De pakketten mogen een waarde hebben van rond de € 25,- . Maar u kunt misschien nog wel meer met een pakket door creatief te zijn en een bedrijf/winkel te vragen u te sponsoren (ijsboer, speelgoedwinkel etc.). In de afgelopen jaren is gebleken dat het de samenstellers, die dat proberen, steevast lukt omdat mensen een zomerpakkettenactie een sympathiek idee vinden.

Hoe werkt het verder:

Wilt u een pakket gaan samenstellen, dan kunt u dit tot 20 juni doorgeven via info@presentepe-heerde.nl. Wij nemen dan contact met u op en zorgen dat u gekoppeld wordt aan een gezin. U ontvangt van ons het telefoonnummer en mailadres van het gezin waarvoor u een pakket gaat maken. Vanaf dat moment mag het gezin gebeld/gemaild worden zodat jullie meer informatie kunnen ontvangen om een pakket samen te stellen. Ook kan er een datum worden afgesproken om het pakket te overhandigen. Het pakket kan aan het begin van de zomervakantie bij het gezin langs gebracht worden. Daarbij zijn de regels van het RIVM leidend. Mocht u liever anoniem een pakket schenken, dan is dat uiteraard ook mogelijk.

Voor meer informatie, bel met Bettine den Boon: 06-15379440 of Arnolde Spierenburg: 06-24451055, coördinatoren Present Epe-Heerde