Present Ermelo in tijden van Corona

17-03-2020

Vanwege het coronavirus hebben we helaas moeten besluiten de groepsprojecten van Present Ermelo per direct stop te zetten. Er zullen gedurende deze periode geen projecten worden uitgevoerd en ook geen bezoeken achter de voordeur worden afgelegd. Via onze site en de facebook-pagina zullen we iedereen op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen.

Ook al is het kantoor van Present nu dicht: blijf elkaar helpen waar dat kan.

Het zijn onwerkelijke en zorgelijke tijden voor ons allemaal. Gelukkig zien we veel mooie initiatieven ontstaan waarbij mensen omzien naar elkaar. Een boodschap doen voor mensen die ziek zijn of thuis moeten blijven, een luisterend (telefonisch) oor, aanbod om op kinderen te passen van mensen die moeten werken in vitale beroepen etc. Prachtig om te zien!

In Ermelo blijven wij Present door diverse initiatieven onder de aandacht te brengen en te ondersteunen waar mogelijk:

Niet Alleen:
Met #Nietalleen verbinden we de talloze lokale hulpinitiatieven aan hulpvragers en aan elkaar. De hulpvraag en het hulpaanbod wordt door één van de samenwerkende organisaties opgepakt en doorgestuurd naar een organisatie bij jou in de buurt. Zo helpen we elkaar in deze bijzondere tijd, want je bent #Nietalleen.
Kijk voor meer informatie op de website: https://nietalleen.nl/

Helpende Handen:
Welzijn Ermelo heeft in overleg met de gemeente het voortouw genomen om u een helpende hand te bieden om met elkaar in contact te komen. Voor het leggen van contact kunt u gebruik maken van de ontwikkelde kaarten.
Kijk voor meer informatie op de website: Helpende Handen

Ermelo Binnenleven:
Verplicht de komende weken niet naar buiten, geen leuke dingen doen samen, geen terrasjes, geen openbare muziek. Maar we laten ons niet kennen en op deze website kan je alles posten dat met Ermelo Binnenleven te maken heeft. Welke restaurants bezorgen wat, waar kan je terecht voor hulp, wie biedt zich aan?
Kijk voor meer informatie op de website: https://ermelobinnenleven.nl/

Stiching Present Ermelo zal bereikbaar blijven. Mocht je hulp kunnen bieden en weet je niet op welke manier of heb je hulp nodig maar lukt het niet om contact te leggen met je omgeving? Bel of mail gerust.