Acties

Verlicht Ermelo! zomereditie

Verlicht Ermelo! ZOMEREDITIE

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door. Maar wat doe je als gezin als er geen geld is om deze dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wèl op vakantie gaan en wèl dit soort leuke dingen ondernemen.

Stichting Present Ermelo organiseert deze zomer ‘Verlicht Ermelo zomereditie’ om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken!
De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties. In 2021 heeft ‘Verlicht Ermelo zomereditie’ coronaproof plaatsgevonden en 15 ontmoetingen opgeleverd!

Verhalen over de Present ontmoetingen zijn te lezen op Ermelo Nieuws en op onze Facebookpagina

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door mensen die zich aanmelden. Dit kan natuurlijk als gezin, als vriendengroep, sportteam, collega, individu etc. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Er wordt ook steeds vaker een ‘belevenis’ in de pakketten gedaan: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, of samen buitenspelletjes doen, of picknicken etc.

Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een pakket op maat wordt.

Doe jij mee?
Jij meldt je, samen of alleen, aan bij Present om een zomerpakket samen te stellen voor iemand die dat kan gebruiken. Het samengestelde pakket geef je persoonlijk af bij de hulpontvanger(s). De kosten hiervoor komen voor jouw/jullie rekening, ’t is jullie cadeau!

Meer informatie over het opgeven en de ontmoeting:

• Opgeven kan tot en met 19 juni door het invullen van dit aanmeldformulier.
  • Uiterlijk 7 juli informeren we over de details en de werkwijze.
  • Nadat het aanbod is gekoppeld aan een hulpontvanger(s) plannen we een afspraak in voor het bezorgen van het pakket.
  • De hulpverlener zorgt voor een uitgebreide omschrijving van de hulpvrager(s), zodat je voorbereid een pakket op maat kunt maken.

Voor wie is deze actie?

De ontvangers van deze actie worden door hulpverleners bij ons aangemeld. Zo weten wij zeker dat jullie inzet bij mensen terechtkomt die dit echt nodig hebben. Het is goed voor jullie als vrijwilligers om je er bewust van te zijn dat je soms in aanraking komt met moeilijke situaties. De reactie van de ontvanger(s) kan ook anders zijn dan verwacht. Een medewerker van Present is bereikbaar op 06-15176063 om tips te geven tijdens de voorbereiding, tijdens de ontmoeting en/of om direct een terugkoppeling te kunnen geven.