Dit is Present

Werkwijze

Hoe werkt Present?

We slaan een brug tussen mensen die hulp nodig hebben en helpers. Iedereen kan meedoen. Jij ook! Helpen kan altijd, voor kortere of langere tijd. Soms is een dagdeel al voldoende. Want werken via Present Ermelo heeft impact.

Present helpt jou om je in te zetten voor mensen in armoede, eenzaamheid of met een slechte gezondheid. Gewoon in je eigen woonplaats iets voor een ander betekenen en ontmoeten.

Samen op pad

Hoe dat werkt? Zomaar drie mooie voorbeelden:
  • Met je bedrijf ga je samen op teamuitje en schildert het appartement van een bejaarde dame.
  • Met je kerk doe je een diaconale dag en ruimt afval uit de tuin van een vereenzaamde man.
  • Met je school organiseer je een maatschappelijke doe-dag en ga je wandelen met een jonge vrouw in een rolstoel die weinig buitenkomt omdat ze nauwelijks mensen kent.

Wil je iets doen voor een ander in Ermelo? Via Present kun je een dag of dagdeel helpen in de buurt. Iedere klus is weer anders. Kortdurend en uniek vrijwilligerswerk dus.

Passend

Daarbij werkt Present aanbodgericht. Aanmelden kan alleen of samen met jouw groep. Jouw of jullie kennis en kunde staan daarin centraal. Geen ingewikkelde of onmogelijke projecten. Je doet dat wat je kan, wat bij jou en je groep past.

Uniek

Ieder project is anders. Professionele hulpverleners vragen gericht hulp voor hun cliënten via Present. Vervolgens maakt Present een match. Dat pakt vaak heel goed uit. Voor beide partijen. Beiden krijgen een nieuwe kijk op mensen. Vertrouwen in elkaar.

Met impact

Samen schoonmaken, tuinieren, klussen of opruimen heeft impact. Je leert van elkaar, de groep en de ander staan centraal. Werken via Present resulteert vaak in mooie ontmoetingen. Dat het waardevol is, blijkt niet alleen uit de gesprekken achteraf. Professioneel onderzoek toont aan dat deze methode werkt. Via Present maak je het verschil.

Interesse?

Meer weten of meedoen? Je kunt meedoen als bedrijf, gezin, kerk, studentenvereniging, school,
Jong Present Trainee of via een ander netwerk.
Benieuwd wat jij via Present Ermelo kan betekenen voor een ander?
Meld je aan of neem contact op.