Een verschil maken
met je bedrijf

Door anderen te helpen, samen met je collega’s

Ben je op zoek naar een manier om je maatschappelijke betrokkenheid als bedrijf handen en voeten te geven? Wil je eens een heel andere invulling van je teamuitje? Dan wil Stichting Present je daar graag bij helpen. Jullie kennis en kunde matchen we graag met een mooi project. Zo werk je als team een dag(deel) aan een passend project met impact. Zinvolle kortdurende maatschappelijke inzet via Present.

Bouwen aan verbinding

Via Present werken collega’s met elkaar in een heel andere setting. Zo ontstaat er een nieuwe dynamiek en meer verbondenheid. Samen de schouders eronder om een ander te helpen, geeft voldoening en direct mooi resultaat. Werken via Present betekent teambuilding op zijn best!

Voorbeelden van projecten

• Met een groep collega’s de woonkamer opknappen van een alleenstaande moeder
  • Met je team pannenkoeken bakken met volwassenen met een beperking
  • Met je afdeling een wandeling door de natuur maken samen met eenzame ouderen

Uitgangspunten

uur

Een project duurt maximaal een dag

personen

Projecten voor kleine- en grote groepen

kilometer

We zoeken een project bij jou in de buurt

aanbodgericht

We zoeken een project dat aansluit bij jou

MVO Personeelsuitje

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) met je personeelsuitje kan dus prima via Present. In nauwe samenspraak met jullie wensen, komen we met een passend voorstel voor een dag of dagdeel. Daarna nemen we de complete organisatie voor onze rekening. Het is geen programma met paintballen of boerengolf. Het is handen uit de mouwen en mensen tegenkomen die je anders niet zo snel ontmoet. Dat is een bijzondere ervaring voor je medewerkers en een prachtige impact op de hulpontvangers.

Betrokken: MVO & MBO

Een project doen via Present is meer dan teambuilding. Het betekent ook Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) of Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO). Via een Present-project toon je maatschappelijke betrokkenheid. Vrijwilligerswerk onder werktijd. Dat werkt inspirerend voor je bedrijf maar ook vaak voor de omgeving.

Samen verschil maken

Via een Present-project wordt de binding onder het eigen personeel hechter en je maakt ook verbinding met thema’s en hulporganisaties in je regio. Samen help je mensen die te maken hebben met armoede en eenzaamheid in jouw regio. Zo’n project laat je collega’s en de omgeving niet onberoerd.

Zorgvuldige organisatie kost wat

Net als andere bedrijfsevenementen maken we kosten. De zorgvuldige en professionele begeleiding, in nauw overleg met jouw bedrijf, hulpverleners en hulpvragers, door Stichting Present is niet gratis. De kwetsbare mensen die geholpen worden zijn helaas niet in staat om financieel bij te dragen. Daarom vragen we voor de tegemoetkoming in de kosten een donatie. Stichting Present heeft een ANBI status, daarom is de donatie aftrekbaar van de belastingdienst.

Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen in rekening. Dit doen wij slechts tegen kostprijs. We maken graag een offerte op maat.

Bedrijven die via Present een verschil maakten

Vele andere bedrijven vroegen advies aan Present voor lokale invulling van hun MVO.
Zij werken nauw samen met Stichting Present.

Present en AFAS

Software gigant AFAS uit Leusden kreeg de smaak te pakken na dit bijzondere project. Met dank aan het Kans Fonds.

Met Jumbo aan de slag

De mensen van supermarktketen Jumbo haalden zelfs het lokale nieuws bij RTV Noord met deze vorm van MVO.

Suez Doet

Ook energieleverancier SUEZ zette trots een eigen filmpje online na een bijzonder Present-project.

Wil jij een verantwoord personeelsuitje met impact?

Vraag een adviesgesprek aan en we helpen je graag vrijblijvend verder. Daarnaast is er ook de mogelijkheid een offerte aan te vragen. We nemen dan contact met je op om je voorkeuren te bespreken. We staan je ook graag te woord als je vragen hebt.