Een verschil maken
met je gezin

Door anderen te helpen, samen met je familie

Dagje dierentuin, pannenkoeken eten of naar het strand. Mooie uitjes met je gezin. Dat kan ook met anderen. Via Present help je mensen in armoede, eenzaamheid of met een slechte gezondheid. Mensen die je als gezin niet altijd tegenkomt. Dat werkt blikverruimend, ook voor de kinderen.

Samen zinvol op stap

Via Present volg je een dag of dagdeel een praktisch programma. Zo ervaart je kind hoe bijzonder het is om met elkaar een ander te helpen. Spelenderwijs leert jullie gezin meer over waarden als ‘geven’,  ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid’. Eerdere deelnemers spraken enthousiast over een “spannend en zinvol avontuur dat hen als gezin dichter bij elkaar bracht!”

Talent in project

Op basis van jullie unieke talenten als gezin, kiezen we een project. Van voorbereiding tot evaluatie, een speciaal getrainde Presentmedewerker begeleidt jullie daarin. Met uitgebreide aandacht voor de rol van je kind(eren).

Jullie bijdrage

Jullie aanwezigheid, het Present zijn, vinden wij een hele mooie bijdrage. Ieder gezin kan dus meedoen. Jullie mogen gerust iets meenemen. Dat kan zijn een knutselwerkje, zelfgebakken koekjes of jullie eigen gereedschap. Samen zorgen we voor een mooie ontmoeting.

Wat doen we?

Voor gezinnen organiseert Present het volgende:
  • Sociale activiteiten. Denk aan: spelletjesmiddag voor vluchtelingenkinderen, pannenkoeken bakken met mensen met een verstandelijke beperking of op bezoek bij eenzame ouderen.
  • Praktische projecten. Denk aan: een tuintje opknappen, klusjes in huis.
  • Of... wat jullie ook maar willen doen.

Wil jij met je gezin wat voor anderen betekenen?

Benieuwd wat jouw familie kan betekenen voor anderen via Present? Meld je aan, dan nemen wij contact met je op om je voorkeuren te bespreken. We staan je ook graag te woord als je vragen hebt.