Een verschil maken
met je kerk

Door anderen te helpen, samen met je geloofsgenoten

Geraakt door een tekst of preek en wil je handen en voeten geven aan je geloof? Dat kan via een Present-project. Gewoon een dag of dagdeel iemand helpen via Present. Dat kan dichtbij huis, in de buurt van je kerk bijvoorbeeld.

Bij veel kerken groeit het verlangen om niet alleen op zondag het geloof met elkaar te beleven maar ook om van betekenis te zijn. Dat kan vaak in de buurt. Het christelijk geloof brengt je tenslotte in beweging. Dichterbij God en dichterbij anderen.

Present voor de kerk

Graag helpt Present jouw kerk, groep of kring om praktisch bezig te zijn in jullie buurt. Vrijwilligerswerk, soms lijkt dat zo eenvoudig maar zijn er allerhande belemmeringen. Want:

• Hoe leg je contact in je buurt?
  • Hoe bereik je de mensen die jullie hulp het meeste nodig hebben?
  • Welke hulp kun je bieden en wat sluit aan bij talenten van gemeenteleden?
  • Hoe krijg je, als leiding of diakenen, de hele kerk hierin mee?

Vragen waar Present jouw kerk of gemeente graag bij helpt! Of het nu een eenmalige actie of een langdurig project betreft, Present helpt je graag verder.

Hoe werkt het?

Het project organiseren we op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na aanmelding nemen we contact op om dit met jullie te inventariseren. We kiezen samen zorgvuldig activiteiten waaraan ieder gemeentelid kan deelnemen.

Jouw bijdrage

Jouw aanwezigheid, het Present zijn, vinden wij een hele mooie bijdrage. Iedere kerk kan dus meedoen. Vooraf kijken we op welke manier we de ervaring kunnen verrijken. Dat kan zijn door een bloemetje, een zelf gebakken taart of jullie gereedschap mee te nemen. Samen zorgen we voor een mooie ontmoeting.

Wat doen we?

Voor kerken organiseert Present het volgende:
  • Sociale activiteiten. Denk aan: koken voor dak- en thuislozen, de organisatie van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten. Denk aan: helpen verhuizen, het opknappen of schoonmaken van een woning of het onderhouden van een tuin.
  • Of... wat jullie maar willen doen.

Mogelijkheden

collecte

Je geeft in plaats van geld jouw tijd

Diaconale

dag

Met de kerk Present in jullie wijk

Groeps-

activiteit

Samen iets voor de ander betekenen

Micha

Cursus

Cursus over goed en recht doen

Wil jij met je kerk wat voor anderen betekenen?

Benieuwd wat jouw kerk kan betekenen voor anderen via Present? Meld je aan, dan nemen wij contact met je op om je voorkeuren te bespreken. We staan je ook graag te woord als je vragen hebt.