Een verschil maken met je
studentenvereniging

Door anderen te helpen, samen met je studiegenoten

Iets goeds doen voor anderen? Een avondje vrijwilligerswerk? Dat doe je gewoon met je studentenvereniging, jaarclub of vriendengroep. Present daagt je graag uit om je voor een dag(deel) actief in te zetten voor anderen. Jullie hulp is hard nodig.

Samen de handen uit de mouwen

Een ervaring die er toe doet. De mensen die je helpt, zijn sociaal geïsoleerd, leven in armoede of kampen met ziekte, ouderdomsgebreken of een beperking. Denk aan het verhuizen van een alleenstaande vader met kinderen. Of de tuin opknappen voor een eenzame bejaarde dame. Met deze bijzondere ervaring kom je echt even in een andere wereld in jou studentenstad. Klein klusje voor jou, maar grote opluchting vaak voor de hulpontvanger.

Hoe werkt het?

Het project organiseren we op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na aanmelding nemen we contact op om dit met jullie te inventariseren. We kiezen samen zorgvuldig activiteiten waaraan ieder groepslid kan deelnemen.

Jouw bijdrage

Jouw aanwezigheid, het Present zijn, vinden wij een hele mooie bijdrage. Iedere studentengroep kan dus meedoen. Vooraf kijken we op welke manier we de ervaring kunnen verrijken. Dat kan zijn door een bloemetje of een zelf gebakken taart mee te nemen. Samen zorgen we voor een mooie ontmoeting.

Wat doen we?

Voor groepen studenten organiseert Present het volgende:
  • Sociale activiteiten. Denk aan: koken voor dak- en thuislozen, de organisatie van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten. Denk aan: helpen verhuizen, het opknappen of schoonmaken van een woning of het onderhouden van een tuin.
  • Of... wat jullie ook maar willen doen.

Uitgangspunten

uur

Een project duurt maximaal een dag

personen

Projecten voor kleine en grote groepen

kilometer

We zoeken een project bij jou in de buurt

aanbodgericht

We zoeken een project dat aansluit bij jou

Wil jij als studentengroep wat voor anderen betekenen?

Benieuwd wat jouw studentenvereniging, jaarclub of vriendengroep kan betekenen voor anderen via Present? Meld je aan, dan nemen wij contact met je op om je voorkeuren te bespreken. Heb je vragen, laat ons weten.