Ik ben hulpverlener

Hoe werken wij?

Week op week kom je bij een cliënt, waar eigenlijk iets meer nodig is. Wat schilderwerk, flink onkruid wieden, een goede schoonmaakbeurt van huis en tuin. Dat zit niet in je pakket. Je ziet met lede ogen aan hoe deze situatie je cliënt vervreemdt van anderen.

Present betekent graag iets in zo’n situatie. Via Present helpen tal van vrijwilligers om net dat beetje extra mee te geven. Dat zetje waar je als professional net de tijd niet voor hebt. Schakel daarvoor Present in.

Vrijwilligers voor jouw cliënt

Via Present zetten vrijwilligers zich in voor jouw cliënt. Zij pakken een flink project aan in een dag of dagdeel. Dat doen we in goede onderlinge samenwerking met jou als professional, de hulpbieder en hulpontvanger.

Present Ermelo besteedt veel aandacht aan de zorgvuldige matching tussen hulpbieder en hulpontvanger. We willen daarom precies weten wat de hulpvraag is en waarin onze tijdelijke vrijwilligers meerwaarde hebben voor jouw cliënt. Graag zetten we hieronder op een rijtje wat je daarin van ons kunt verwachten.

Wat kun je van Present verwachten?

Vóór het project:
  • Begeleiding en instructie van de groepen.
  • Goed matchen van het aanbod van de groep met de vraag van jouw cliënt.
  • Goede voorbereiding met heldere afspraken tijdens het projectbezoek bij jouw cliënt thuis.
  • Contactpersoon tussen jouw organisatie en de vrijwilligersgroep.
Tijdens het project:
  • Aanwezigheid bij opening en afsluiting van het project.
  • Stand-by tijdens het project.
  • Verantwoordelijk voor de vrijwilligers tijdens het project.
Na het project:
  • Evaluatie van het project, de effecten en de samenwerking.
  • Terugkoppeling naar de groep van effecten.
  • Maken van eventuele vervolgafspraken.

Contact

Benieuwd wat vrijwilligers via Present Ermelo voor jouw cliënt kunnen betekenen?
Neem gerust contact met ons op.