Als groep

groep bowlenOntdekhoeveel plezier het geeft om samen met je vrienden, familie of voetbalteam een ander te ontmoeten en te helpen. Present helpt je graag bij het vinden van een vrijwilligersproject. Voor ons is het dé uitdaging om op basis van jullie aanbod een project te organiseren dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander. Ontdek hoe je door als groep een ander centraal te stellen elkaar op een andere manier leert kennen.

Present organiseert en begeleidt

Aanmelden kan met een groep van 2-250 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die eenzaam zijn, leven in armoede of kampen met fysieke problemen (ziekte, ouderdom of beperking).

Voor groepen organiseren wij twee type Presentprojecten:

• Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren. Let op: Het kost enige tijd om een passend project te zoeken en te organiseren. Geef je daarom 5 tot 7 weken voordat je aan de slag wilt op.

Adopteer een zorginstelling/woonlocatie (met je groep)

Tijdens een project word je vaak geraakt door de personen en de situatie waarin je terecht komt. Het kan dan zijn dat je na het project nog eens langs wilt gaan op de locatie.
Is het iets voor jouw groep om op regelmatige basis iets leuks te gaan doen met mensen in een instelling (zoals ouderen of mensen met een beperking), dan kan dat. Je kunt bijvoorbeeld gaan wandelen of spelletjes doen, een uitje begeleiden. We kijken samen naar wat bij jullie past, wat jullie leuk vinden en bij welke instelling jullie aanbod het beste op z’n plek is.

Neem contact op over de mogelijkheden.

Geen kosten

Deelname is  kosteloos.

Meld je aan of neem contact op voor een presentatie