Als individu

flexBen je op zoek naar een zinvolle tijdsbesteding en help je anderen graag een stapje verder? Present biedt je hier twee mogelijkheden voor:

Meld je aan voor de Flexwerkersgroep

De Flexwerkersgroep van Present Gouda is samengesteld uit mensen die zich in eerste instantie allemaal individueel bij Present Gouda hebben gemeld als vrijwilliger. Op basis van hun beschikbaarheid zetten zij zich nu regelmatig in wisselende samenstelling als groep in om met elkaar vrijwilligersprojecten uit te voeren. Het gaat daarbij voornamelijk om de uitvoering van praktische projecten. Zo voeren zij technische/praktische klussen uit voor iemand die dat zelf niet meer kan wegens fysieke beperkingen, geen financiële middelen heeft en/of nauwelijks sociaal netwerk. Denk aan saus/schilderwerk, tuinwerkzaamheden, laminaat leggen, bestrating, opruimen, schoonmaken enz.

Spreekt deze vorm van projectmatig vrijwilligerswerk je aan? Nieuwe “flexwerkers” zijn van harte welkom!

Jij geeft aan waar je goed in bent of juist niet. We gaan uit van jouw tijd en talent!

Wij vragen:

• Inzet van minimaal 2 keer per jaar; frequentie ALTIJD in overleg
  • Begrip en belangstelling voor je medemens
  • Handig zijn en inzicht in klussen
  • Kunnen en willen werken in groepsverband (minimaal 2 personen)

Wat hebben wij de vrijwilliger te bieden?

• Afspraken met hulpontvanger worden voor je geregeld
  • Je wordt begeleid tijdens de werkzaamheden
  • Steeds nieuwe ontmoetingen in eigen woonplaats
  • Vrijwilligersverzekering

Zet je expertise in

Present Gouda is regelmatig op zoek naar professionals die hun expertise in willen zetten voor de samenleving. Tijdelijk of voor een langere periode. Wij zijn geïnteresseerd als je een aanbod hebt dat Present kan ondersteunen  in communicatie, vormgeving, fondswerving, projectbegeleiding en logistiek. Jouw bijdrage maakt voor ons en daarmee voor onze hulpontvangers een groot verschil!

Meld je direct aan voor de flexwerkersgroep of neem contact op voor de inzet van jouw expertise.