15 jaar Present Gouda

In 2009 is Present Gouda opgericht met kortgezegd als missie : het mede mogelijk maken dat zoveel mogelijk mensen voor de ander in beweging komen.
Mensen doen graag iets voor een ander, daar zijn wij van overtuigd. Maar iedereen heeft het ontzettend druk. Daarom maken wij het zo gemakkelijk mogelijk om kortdurend een grote impact te maken voor een ander.

En dat werkt!

Sinds 2009 zijn ontzettend veel mensen aan de slag geweest via Present Gouda voor de medemens in eenzaamheid/nood.

Wie?

Talloze mensen uit bedrijven, kerken, studentenverenigingen en de opvang voor nieuwkomers. Gezinnen en vriendengroepen. En mensen die zich individueel bij ons aanmelden om deel uit te maken van de flexvrijwilligers-poule.

Wat?

Er zijn ontzettend veel praktische en sociale projecten geweest. Van tuinieren tot bingo, van laminaat leggen tot koken, van schilderen tot wandelen, van behangen tot schoonmaken en van opruimen tot uitjes naar bijvoorbeeld het strand.

Waarom?

Omdat geven rijker maakt. Je bent misschien fysiek of mentaal moe na een project. Doordat de situatie van de hulpontvanger je erg raakt, of omdat je keihard gewerkt hebt. Je hebt misschien zelfs een paar dagen spierpijn.
Maar keer op keer hebben de vrijwilligers na afloop een heel voldaan gevoel. Het is niet alleen gezellig maar het geeft ook energie om met elkaar aan de slag te gaan voor en met de hulpontvanger.

Feest!
We zijn dankbaar dat wij de afgelopen 15 jaar, in wisselende bezetting, als ‘bruggenbouwers’ dit mede mogelijk hebben kunnen maken.
En dat blijven we de komende jaren dan ook graag doen!
Het hele jaar door, staan we op verschillende momenten en manieren stil bij ons mooie werk.
Ons jubileumfeest op 16 mei a.s. is er daar een van.
Voor dit feest hebben wij veel mensen uitgenodigd die we dan graag zouden begroeten!
Voor de praktische kant van het feest is het fijn wanneer we weten hoeveel mensen en wie we mogen verwachten.

Dus heb je een uitnodiging ontvangen, meldt je dan aan via de QR code die daarop staat of via deze link