1e Coöperatielustrum Rabobank Gouwestreek met Stichting Present Gouda

20-04-2016

Bijna 100 medewerkers van Rabobank Gouwestreek hebben zich afgelopen zaterdag 16 april  zeer verdienstelijk ingezet in de samenleving. In 10 groepen gingen zij al vroeg uiteen om cliënten/bewoners van 10 maatschappelijke organisaties in Gouda, Reeuwijk en Moordrecht een prachtige ochtend te bezorgen.

De Rabobank bood zich voor het 5e jaar aan bij Present Gouda om zich te laten matchen wat betreft zinvol vrijwilligerswerk. Het werd wederom een enorm succes!

Er werd gewandeld met ouderen van de Reehorst, een uitje begeleid met ouderen van centrum Savelberg naar een tuincentrum, de tuin flink aangepakt bij locatie Bernadottelaan van Humanitas en spelletjes gespeeld met bewoners van de Hanepraij.  Zorgboerderij ‘In de Krom’ en locatie Westeinde van Gemiva-SVG ontvingen veel helpende handen bij klussen in de tuin. Er werd gesausd bij locatie ‘de Flat’ van ASVZ en bij de locatie ‘De Huik’ werd het tuinmeubilair onder handen genomen.  Clienten van GGZ Rivierduinen genoten van een verwenochtend en ouderen van de Ronssehof genoten van een rondleiding in de Sint Jan.  Stuk voor stuk ontmoetingen waarbij bruggen werden geslagen tussen hulpaanbieders en mensen die een steuntje in de rug konden gebruiken.

Om het 1e lustrum een feestelijk tintje te geven maakte video-filmclub ‘Het Toverlint’ een sfeervolle impressie. De dag werd afgesloten met het aanbieden van 2 ‘papieren’ schalen door Present Gouda aan de Rabobank.  Kleurrijk ontworpen en prachtig gemaakt door de makkers van het Ateljee van De Ark. De borden symboliseerden de verbinding en ontmoeting tussen vrijwilligers van de Rabobank en de samenleving. Eén van de twee borden zal de start betekenen van een Presentafette; een estafette van bedrijven die ook via Present Gouda een project willen uitvoeren ten dienste van de kwetsbare medemens.

Middels de overhandiging van de borden ontving de Rabobank een ‘stukje’ terug uit de samenleving. Als dank voor hun betrokkenheid en jarenlang vrijwillig maatschappelijk betrokken ondernemerschap.

rabobank logo