NIET ALLEEN: Present in crisistijd

18-03-2020

Initiatieven tijdens het Corona-virus

Vanwege het Corona-virus zijn er steeds verregaande maatregelen genomen die een grote impact hebben op het dagelijks leven van ons allemaal, maar in het bijzonder voor kwetsbare mensen. Het zijn onwerkelijke en zorgelijke tijden. Gelukkig is het gaaf om te zien dat er een beweging op gang komt waarin mensen naar elkaar omzien!

Ook in deze tijd wil Present Gouda met vrijwilligers helpen waar dat echt nodig is.

Vraag jij je soms ook af hoe je juist nu iets kunt doen voor een ander in Gouda. Ja? Wij ook!

De nieuwe maatregelen raken vooral de ouderen en kwetsbaren in Gouda. Eenzame mensen die bang zijn en door de adviezen van de overheid minder bezoek zullen krijgen. Daarom willen wij inspringen waar dat kan.

Stichting Present Gouda, netwerk Samen voor Gouda en andere organisaties hebben de krachten gebundeld. Samen helpen we eenzame ouderen en kwetsbare mensen!

Even bellen met een oudere, een kaartje schrijven, een boodschap doen en deze Corona-vrij afleveren bij iemand die niet de deur uit durft. Het is hartverwarmend om bijvoorbeeld bij een oudere een mandje fruit te brengen. Wij willen juist nu omkijken naar de ouderen die we in Gouda kennen. We willen er voor hun zijn, ze gerust stellen, een luisterend oor bieden of iets praktisch voor ze doen! Kijk in het formulier wat je kunt en wilt betekenen voor iemand.

Wil jij helpen?

Wil jij de komende weken helpen? Vul dan via de link hieronder je gegevens in. Dan nemen wij binnen een week contact op en helpen we jou iemand anders te helpen!

Match

Bij Present koppelen we vrijwilligers graag aan hulpbehoevenden. We gaan voor digitale ontmoetingen in de vorm van: een appje, een telefoongesprek, skypegesprek, etc. Ook aanbod voor bijvoorbeeld: een hond uitlaten, boodschappen doen of een bloemetje brengen is welkom. We hopen dat deze ‘aangepaste’ ontmoetingen leiden tot meer ontmoetingen na afloop van deze crisis.

Als vrijwilliger

Wil je weten hoe je kunt helpen als vrijwilliger (individu of duo) en/of wil je je aanmelden? Klik dan hier.

Als hulpverlener

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor uw cliënt(en) en hoe je de cliënt kunt aanmelden? Klik dan hier.

De boodschappenactie in samenwerking met Samen voor Gouda

Vele mensen zijn mede vanwege het Corona-virus niet in staat om naar de supermarkt te gaan. Meld jezelf aan als je voor iemand anders boodschappen wilt doen. Of meld juist iemand anders aan die boodschappen nodig heeft. Als je boodschappen wilt doen en je bent 30 jaar of jonger, meld je dan hier aan: http://www.samenvoorgoud.nl/boodschappendienst