Oproep voor kinderen!

19-03-2020

Present Gouda roept kinderen op tekeningen en kleurplaten te maken en brieven te schrijven voor ouderen die door de Corona-crisis in een isolement raken.

Het is een klein gebaar met een grote betekenis!

Hoewel iedereen in meer of mindere mate gevolgen ondervindt van de Corona-maatregelen, zijn het vooral ouderen die er hard door worden getroffen. Hun dagbesteding is geschrapt en (klein)kinderen wordt aangeraden het bezoek tot een minimum te beperken, waardoor ze in een sociaal isolement belanden. Voor ouderen zijn het moeilijke tijden. Jij en/of jouw kinderen kunnen met een actie van Present Gouda toch warmte en een glimlach bezorgen bij deze kwetsbare groep.

Doe je ook mee?

Hieronder vind je drie formats van papier die je kunt gebruiken voor een brief of tekening. We nodigen je uit om mee te doen en een lichtpuntje te creëren voor de ouderen.

Download briefpapier

Download tekenpapier

Download kleurplaten

1. Maak een mooie, vrolijke tekening.

2. Kleur op je allermooist de kleurplaat in.

3. En/of schrijf een brief naar iemand die je niet kent, maar waarvan wij zeker weten dat die het super leuk vindt om een zelfgeschreven brief van jou te ontvangen!

Print het juiste/gewenst format dus uit en ga aan de slag! Maak er iets mooi van.

Ben je klaar? Stuur dan jouw bijdrage in een envelop via de post naar Stichting Present Gouda, p/a Bachstraat 3, 2807 HZ Gouda, of gooi het in een envelop door de bus aan de Bachstraat 3 t.a.v. Stichting Present Gouda.

De (be)Zorgbus

Wij zorgen er in samenwerking met De (be)Zorgbus voor dat alle bijdragen, namens jullie, bij de zorgcentra en/of andere locaties in Gouda bezorgd worden. De ingeleverde knutselwerken worden op zijn vroegst na 48 uur pas bezorgd. We hopen de ouderen met jouw stukje aandacht even te verwennen en een lichtpuntje te bezorgen.

Alvast REUZE bedankt!