Samenwerking met De (be)Zorgbus

25-03-2020

Heb jij jezelf ook deze vragen gesteld?

• Kan ik wat DOEN voor al die oudere mensen die tijdens het Coronavirus geen bezoek mogen krijgen?
  • Kan ik verplegers, dokters en verzorgers een ‘DUIMPJE OMHOOG’ geven?

Nou, dat kan! Als jij, samen met heel veel (andere) kinderen, tekeningen maakt (of brieven schrijft) en die in de (be)Zorgbus doet, dan zorgen wij dat ze zo snel mogelijk bezorgd worden bij mensen die hier erg naar uitkijken.

Wat is de (be)Zorgbus?

De (be)Zorgbus wil alle kinderen – en iedereen die zich kind voelt – uitnodigen tekeningen, brieven en knutselwerken te maken voor wijkgenoten die last hebben van het Coronavirus. Als eerste denken we aan ouderen die eenzamer zijn, omdat ze minder bezoek krijgen, maar ook aan de verzorgers in de wijk die een hart onder de riem kunnen gebruiken.

Door wie bedacht?

Odelia (14), Boaz (12) en Else (10) aan het woord:

“We zijn gewone kinderen, waarschijnlijk net zo gewoon (of bijzonder) als jijzelf. We wonen al ons hele leven in Gouda Goverwelle en omdat we hier wonen, willen we graag hier iets DOEN. Daarom hebben wij met onze moeder Annegreet de (be)Zorgbus bedacht. En samen staan we sterk: zo werd de samenwerking gevraagd met Stichting Present Gouda. Dat doen we graag! Present werkt als sociaal makelaar en zorgt voor de verspreiding van alle knutselwerken en tekeningen om in hun netwerk zoveel mogelijk mensen te bereiken en een hart onder de riem te steken.”

Hoe gaat het in zijn werk?

Kinderen mogen hun kunstwerken in de brievenbus stoppen van Stichting Present aan de Bachstraat 3 en in de (be)Zorgbus aan de Wilhelmina van Pruisenlaan 112 (bij het kleurige bankje). Stichting Present zorgt er dan voor dat alles eerlijk wordt verdeeld en bij de juiste mensen wordt bezorgd. De ingeleverde knutselwerken worden op zijn vroegst na 48 uur afgeleverd.

Doe je ook mee?

Ga naar www.bezorgbus.nu voor meer informatie over deze actie en ga aan de slag!

Alvast reuze bedankt!