Thanks & Giving Away 2019

12-10-2019

Ben jij bewust van jouw rijkdom en ben je daar dankbaar voor? Om te waarderen wat je hebt, is het goed om daar zo nu en dan bij stil te staan. Door je dankbaarheid ook te delen met anderen, breng je liefde en geluk in de wereld. Wil jij dankbaar zijn voor wat je hebt? Present Gouda helpt je daar graag bij en daarom organiseren we ook dit jaar weer in december het project Thanks & Giving Away.

Het doel van dit project is om de feestmaand een warme periode te laten zijn voor iedereen. Want dat is namelijk nog niet zo vanzelfsprekend. Door om te zien naar elkaar, naar anderen en vooral naar minderbedeelden of eenzamen hopen we verbondenheid te vergroten tussen alle diverse mensen die onze stad rijk is.

Hoe gaat het in zijn werk?
Als duo ga je, minstens vier keer, op pad om anderen in de samenleving te helpen of te vergezellen. Je kunt dus meedoen met je moeder, vriend of collega en samen van betekenis zijn voor een ander.

Je wordt door Present Gouda gekoppeld aan een persoon of gezin die jullie steun goed kan gebruiken. Dit kan een eenzame oudere zijn, een vluchteling, een arm gezin of een zieke moeder. Deze personen zijn bij Present aangedragen, o.a. via onze website en via erkende hulpinstanties. De nood is dus getoetst en bewezen en de desbetreffende ontvangers staan ook open voor jouw bezoek.

Als duo bepaal je zelf wat je te bieden hebt en wat jullie dus gaan doen. Je gaat op bezoek en maakt het verschil door samen met de hulpontvanger een activiteit te doen. Denk aan een spelletje, even samen de stad in, een boodschap doen of een klusje in huis. Daarnaast vragen we je om iets mee te brengen. Iets wat voor de ander een mooi symbool is voor warmte, hoop of gezelligheid. Of iets wat typisch van jou is en waarmee je hoopt de hulpontvanger te kunnen inspireren of een hart onder de riem te steken. Denk aan een zelfgebakken cake, een kaart met een persoonlijke tekst, een kerststukje, een door jou samengesteld kerstpakket, een lampje, een gedicht, een boek, een bloemetje, etc. Een eigen invulling wordt erg op prijs gesteld en is natuurlijk extra leuk.

Uitgebreide instructies ontvangen de duo’s na aanmelding per e-mail.

Wanneer is het project?
Thanks & Giving Away loopt van maandag 25 november tot en met dinsdag 31 december. Ruim vijf weken heb je als duo dus de tijd om je viermaal in te zetten.

Aanmelden als duo
Aanmelden als duo kan tot maandag 18 november via dit formulier.

Aanmelden van begunstigde
Bent u een hulpverlener bij een maatschappelijke instantie of stichting en kent u iemand die wel een lichtje kan gebruiken? U kunt hem of haar voor het project Thanks & Giving Away aanmelden als begunstigde via dit formulier.

Alvorens aanmelding vragen wij u wel om de cliënt ingelicht te hebben en daarmee tevens een akkoord te hebben voor deelname. We hopen natuurlijk op voldoende vrijwilligers om een match te kunnen maken, maar we kunnen echter geen garantie afgeven. Uiteraard doen we er alles aan om aan alle aangemelde begunstigden een groep te kunnen koppelen.

Met zijn allen hopen we weer vele lichtpuntjes te kunnen brengen rond Thanks & Giving Away!