Ik wil helpen

Wat als de tocht in je huis onder de deur door waait maar je niet instaat bent zelf een tochtstrip te plaatsen? Of als je wel radiatorfolie in huis hebt maar het je niet lukt om die zelf achter de verwarming vast te maken? De gemeente en de woningcorporaties hebben in de afgelopen tijd veel besparende middelen uitgedeeld, maar we zien helaas dat er een grote groep mensen is die zelf niet in staat zijn om deze ook te plaatsen. Vaak zijn dit mensen die al kwetsbaar zijn, geen netwerk hebben om hen even te helpen en geen geld hebben om een betaalde kracht te laten komen. Denk aan oudere mensen of mensen die door een veelvoud aan problemen de bomen door het bos niet meer zien. Juist deze mensen willen we niet in de kou laten zitten! Dit is waarom het initiatief Groningen Geeft Warmte is ontstaan.

Wij organiseren projectdagen waarop vrijwilligers in teams van twee personen bij de bewoners langsgaan die wel wat hulp kunnen gebruiken bij het aanbrengen van besparende materialen.  Op een projectdag van Groningen Geeft Warmte gaan vrijwilligers in teams van twee personen aan de slag om mensen te helpen met het aanbrengen van besparende materialen. Het gaat dan om het aanbrengen van brievenbusborstels, tochtstrips, radiatorfolie, etc. Het zijn geen ingewikkelde klussen maar je moet ook geen twee linkerhanden hebben. Stichting Present zorgt voor de adressen en de coördinatie.

In de komende maanden zullen we meerdere projectdagen organiseren. Een projectdag duurt van 9.00 tot 14.00 uur en zal op zaterdagen en soms ook op doordeweekse dagen plaats vinden. We communiceren deze dagen op tijd zodat vrijwilligers zich in kunnen schrijven op een datum die hen goed uitkomt.

Lijkt het jou leuk om een keer mee te helpen en weet je wel raad met radiatorfolie en tochtstrips? Meld je dan aan via onderstaand formulier. Na je aanmelding ontvang je zo snel mogelijk meer informatie over de exacte locaties en tijden en kun je aangeven welk moment jou het beste uitkomt.